Gå til innhold
Arkivverket

[#62394] Hatlestad i Fana


Gjest Inger Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Grøhn

I følge bygdebok for Fana var Håkon Bjørnsen født ca 1730. Han var gift med Ragnhild Knutsdatter, født ca 1731. Håkon døde i 1797. Ragnhild døde i 1807. De var begge innflyttere. Kan noen hjelpe meg å finne hvor de kom fra? mvh Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Grøhn

I etterkant har jeg funnet et ektepar som giftet seg i Kvam 31 mai 1765: Haagen Biørnesen og Ragnilda Knutsdatter. Kan det være det rette paret? mvh Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ifølge FS, får dette paret flere barn i Fana:Knud 1768: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=500220397364&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeMartha 1771: LenkeBiørne 1776: LenkeOle 1780: LenkeSidsele 1782: LenkeEn idé er å sjekke faddere i kirkebøkene for å se om det er folk fra Kvam der.Biørne er, f.eks., n° 7 her: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fana, Ministerialbok nr. A 5 (1773-1799), Fødte og døpte 1776, side 35-36. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her står de oppført som boende på Hatlestad.Ragnhild Knusdtr i 1801: LenkeKanskje de fikk flere barn før 1768 dersom de giftet seg i 1765, det er mulig da at første barnet var født i Kvam/Vikør.Nederst til venstre har du deres forlovelse i Kvam, han fra Lien og hun fra Birkeland: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Vikøy i Kvam, Ministerialbok nr. A 3 (1743-1795), Trolovede 1765, side 155. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Dessverre ingen alder.Men de var vel konfirmerte der.Ifølge FS, var Haagen Biørnsen født i 1731, faren Biørne Lie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Hei. Jeg har også Haagen Bjørnsen og konen blant mine aner. Du har funnet rette paret i Kvam. De har vært diskutert før her, og hvis du søker på debatt 2644, vil du finne mer om deres opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.