Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Grete Raaen

[#62397] Anders Sørensen f. ca 1792 i Modum.

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Leter etter opplysninger om og aner til denne Anders Sørensen f. ca 1792, trolig i Modum g. 1830 med Christine Auensdatter. Barn: Nils f.1830. Karen Gurine f. 1837. Auen f. 1839. Søren f. 1841. Peder f. 1848.Bosted 1859 : Kaggestadplads,Modum. Folketelling 1865: Bruger og fattiglem,Bøenstangen,Heggen,Modum.Noen som har noe forslag?? Mvh Anne Grete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, du har en mulig kandidat på Tingelstad i Modum i 1801, sønn av Søren Olsen og Goro Knudsdatter,vennlig hilsen Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei er vielsen, men da hans alder oppgis til 32 år, er muligens 1792 litt for tidlig? LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg ser at han er oppgiit å være 32 år når han gifter seg i 1830. Det er derfor trolig at det er den Anders Sørensen som du finner på gården Toon i 1801 tellinga. LenkeAlf Thore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

tiltredes, hilsen Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Grete Raaen

Her er vielsen i Heggen Kirke, noen som klarer å tyde hva det står etter navnet hans,det er vel trolig bosted? Nr 26:LenkeMvh Anne Grete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Grete Raaen

Beklager hadde vist ikke oppdatert nettleseren så så ikke de nye innleggene før jeg la inn nytt. Anne Grete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Thore Skinstad

Det står Kaggestadåsen på bruden. Brudgommen er jeg ikke sikker på.Her er en lenke til dåpen til Anders.Lenke Venstre side nesten øverst.Alf Thore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Thore Skinstad

Det står Kaggestadåsen på bruden. Brudgommen er jeg ikke sikker på.Her er en lenke til dåpen til Anders.Lenke Venstre side nesten øverst.Alf Thore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

og hvis det er rett Anders vi finner på Toon, er dette vielsen/trolovelsen til foreldrene hans, 15. sept. 1787. LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Grete Raaen

Hei gjen. Virker jo sansynlig så noterer disse som foreldre så lenge så får vi se om jeg finner klare holdepunkter etter hvert. Tusen takk for hjelpen så langt, er det noen som klarer å tyde bosted for brudgommen så er det kjempeflott. Mvh Anne Grete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, Klokkerboka er bedre, synes det står Kjølstadeie på ham, nr. 26. LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.