Gå til innhold
Arkivverket

[#62412] Fra Samnanger til Samdal i Fana


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Det er ikke mye plass til Marta i mellom disse, for mor Marta gikk gravid eller var i barsel det meste av tiden. Men noen muligheter er der. Så langt har vi 11 barn, hvorav Synneve trolig døde like etter dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg prøver å finne ut om de hadde en datter Marta. I 1865 er det en ugift Marta Mikkelsdatter på 73 år på Nesttun. Kan det være henne og at hun var døpt et annet sted enn Fana?Finner ingen kandidater bl de viede eller konf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

50) Johan Mikkelsen død i 1876: Lenke62) Har ikke funnet noen kandidater til Marta. Det ville være rart om hun var døpt et annet sted. Det kan ikke være henne for da vil det si at mora var 14 år da hun ble født!Første mikkel var jo født før de ble gift, men allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

67) Tror det er Malene Mikkelsdtr som gifter seg her 15/6-1834 i Fana med ungkarl Ole Olsen Samdal, jeg leser gardsnavnet hennes som Nesthun: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fana, Ministerialbok nr. A 8 (1829-1851), Ekteviede 1834, side 217. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8268&idx_id=8268&uid=ny&idx_side=-234>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det må jo være henne. Hun er 24 år i 1834 og var døpt 11.12.1808. Stort nærmere kommer man vel ikke med den feilmarginen man må beregne på den tiden.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det var det jeg tenkte, Rune.Her får dette paret en sønn på Samdal: Johan Christian i 1838: helt nederest: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fana, Klokkerbok nr. A 3 (1837-1855), Fødte og døpte 1838, side 11. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8804&idx_id=8804&uid=ny&idx_side=-12>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

74) Ja, men det er lite for døpte.Dertil finner jeg ikke Ole Olsen Samdal død i Fana mellom 1838 og 1845.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.