Gå til innhold
Arkivverket

[#62416] Opplysninger om vielsen til Anna Karola Karlsen og Marius Martinsen


Gjest Ann-Kathrin Vestby
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Kathrin Vestby

Leter etter opplysninger rundt vielsen til Anna Karola Karlsen f. 30.9.1887 og Marius Martinsen f. 7.4.1887(kilde: Hans Nielsen Hauge g hans slekt). Begge var født i Onsøy, og begge bodde på Hauge i Onsøy, med sine respektive familier, år 1900 ifølge folketellingen.De bodde i Onsøy hele livet, så langt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ann-Kathrin Vestby

Jeg har alle opplysninger jeg tror jeg trenger, bortsett fra fakta rundt vielsen til Anna Karola Karlsen og Marius Martinsen. Har fått spørsmål om hvilke kirkebøker jeg har lett i:Onsøy 1903-1919, kirkebok for Christi menighet Fredrikstad 1893-1914, og 1906-1920. De skal på et tidspunkt ha meldt seg ut av Den norske kirke ifølge min far. Men min farmor ble døpt i Onsøy krk i 1918, så det er lite sannsynlig at en evt. utmelding skjedde så tidlig som før vielsen.Har også sett i lister for utmeldte av statskirken, men ikke funnet dem der. En slektning har heller ikke funnet vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kan de ha giftet seg et helt annet sted ? F.eks.Oslo. (Har selv fam.fra Fredrikstad som ble viet i Johanneskirken og også noen som brukte Frogner kirke) De tok det vel som en bryllypsreise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.