Gå til innhold
Arkivverket

[#62429] Emil Alfred Bystrøm, f 1886


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg trenger hjelp til å finne event etterkommere av paret: Emil Alfred Bystrøm og Anna E. J.Johnsen. Anna var født 24 Nov 1884 i New Brunswick, Kanada, av norske foreldere og kom hjem til Norge hvor hun ble gift i Nov 1919 med Emil Alfred. Så langt jeg vet skal Anna ha dødd den 9 April 1943, siste bosted Fjeldgt i Oslo. Når Emil Alfred døde, og hvor vites ikke.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Ja, Vigdis, dette har jeg. Det jeg prøver å finne ut er om Anna og Emil Alfred hadde barn? Takk for din innteresse så langt!Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes en rekke Bystrøm på Dis garvminner.Her er noen med gravstøttebilder. Om du dobbeltklikker på lenken får du forhåpentligvis fram bildet.LenkeHvis ikke det går burde du søke gravminneregisteret for å finne navn som kan passe til de du søker.Lykke til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn, jeg har fra før 3 Bystrøms som kunne være barn av Anna og Emil Alfred nemlig: Edle Wiktoria, f 1919 d 2000, Agnes Clarisse f 24 d 1997 og Alf Morgan f 1928 d 2001. Det er lite sansynlig at Anna skulle ha født barn etter at hun ble 45 år gammel. Hun var født i 1884. Det kan jo være at en av de 3 jeg har funnet er etterkommere av henne ? Klarer ikke å finne noen opplysninger om dette, så langt.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Den Agnes Clarisse som var f. i 1924 er vel i såfall den damen jeg fant gravstøtte til i innlegg 4. hun døde så sent som 1997, og det burde være mulig å få opplysninger hos kirkevergen om hvem som betaler for gravfestet?Det samme gjelder de andre du nevner; Edle Wiktoria f. 1919 , d. 2000 . Begravet Nordre gravlund, Nenset , Skien. i følge gravminne-registeret. Id nr. 2139770 Dis gravminner.( Ikke bilde av støtte der)Alf Morgean f. 2/12,1928 , d. 2001 begravet Askim. Id 216324. Askim.Både i Skien og på Askim er det flere Bystrøm begravet.Problemet kan bli å finne dåpen til disse barna i kirkebøker i Oslo? Om det nå er der de ble døpt.Var ikke siste adresse Fjeldsgate Oslo? Da Anna døde?Familien kan ha bodd helt andre steder da barna ble født. ( Du vet ikke noe mer om det ?)Ikke så lett å finne spor nær vår tid, men det er så nær i tid at det muligens lever etterkommere fortsatt som kan oppspores. ( Hva med telefonkataloger for Askim og Skien?) Bare et forslag.Hilsen fra Gunn ( I Bengtsfors)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Nei mere enn dette vet jeg ikke. Det kan vel være en ide å plukke opp tlf kataloge igjen, men jeg har faktisk sendt SMS til 5 stk utfra disse opplysningene, og ingen er i slekt med denne damen.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser at i Skien finner jeg kun en med Bystrømnavn i telefonkatalogen. I Askim er det flere. Her fant jeg en e-mail til kirkeverge der: LenkeOfte er det jo etterkommere som steller gravene.Lykke til i alle fall. Ved søk på telefonkatalogen 1881, finner du alle Bystrøm på de forskjellige steder.Lykke til!Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg slutter min leting for i kveld med den opprinnelige Emil Alfred Bystrøm f. Her: LenkeHar ikke funnet noen av barna døpt i Petrus kirke, selv om Fjeldgaden hørte til den menighet i 1917 til 1928.Familen har sikkert bodd andre steder ved vielsen og barndåper.Om du kommer over flere opplysninger så kan jeg godt lete en annen dag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det har vært glassverks arbeidere i Byström slekta. Eda Glasbruk i Eda, Värmland og Magnor Glassverk i Norge er aktuelle søkesteder. En Magnus Bystrøm f. 1846 Sverige ble g. i USA med Kari Olsd. f. 1843 Fagernes i Viger. De møttes på båten til USA. Barna tok Bestrom som etternavn. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Via slektninger til denne familien, i Kanada, har jeg nu løst saken. Paret Anna og Emil Alfred fikk en sønn, Rolf Johannes, f 24.3.1921, d 18.12.1925. Ingen andre barn. Emil Alfred døde 1o.10. 1933. Så det er ingen flere etterkommere av dette paret i live. Takk til alle som har hjulpet med tips og forslag til løsning, her avslutter jeg denne saken.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.