Gå til innhold
Arkivverket

[#62443] Hans Johansen Rolstad i Brandval, gift med Kari Gulbrandsdatter Taul i Sør-Odal


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

I Sør-Odal Bygdebok I, Taul s. 355 har jeg funnet at Kari Gulbrandsdatter giftet seg 8.11.1787 med Hans Johansen Rolstad. I Brandval Bygdebok II finner jeg ingen Hans Johansen på Rolstad. Jeg har lett på FamilySearch og funnet to Hans Johansener, begge født i 1751. Den ene med far Johan Jonasen og mor Giertrud Hansdatter, døpt 13.6.1751 i Brandval. Den andre har far Johan Nilsen og mor Olina Hansdatter, døpt 17.12.1751 i Grue.Kan det være en av disse som ble gift med Kari?Vennlig hilsenTom PremerPs. Kan noen forklare meg hvordan jeg legger inn lenker? Jeg har en iMac datamaskin og bruker Apples Internettprogram, Safari.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hans av 13/6 1751 født utenfor ekteskap på Øieren. Hans av 17/12 1751 født på Moen, kansje Rolstadmoen. Hans Johansen Rolstad konfirmert 1780. Ikke viet i Grue/Brandval fram til 1792. Ei enke Kari Gulbrandsdatter Rolstad g. 1790 m. Gudmund Olsen Lie, de kom til Søndre Gjølstad. En Hans Johansen Rolstad gravlagt/jorpk.2/5 1790 i Brandval. Jeg har ikke funnet trolovelsen til Hans og Kari i Strøm. Har du sjekket om det er ført i kirkeboka en forpassning av Hans Johansen fra sognepresten i Grue? Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Hei Finn!Jeg har funnet vielsen til Kari og Hans 8.11.1787 i Strøm, men heller ikke jeg har funnet trolovelsen. Jeg lette også i Grue, men fant den ikke der heller. Forpassning har jeg ikke sett etter, så da får jeg lete der. Det var fint å få vite om Hans Johansen Rolstads begravelse og Kari Gulbrandsdatters nye ekteskap. Jeg har ikke kommet så langt i letingen ennå, men dine opplysninger letter jo svært. Takk!Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.