Gå til innhold
Arkivverket

[#62447] Kristian Nilsen Bjørnstad f ca 1726 i Tune sin første hustru


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Tja, her fant jeg en opplysning om sønnen Claus med foreldrenavn: LenkeHustrus navn passer vel ikke med Elen Cathrine Dorthea?Kan han være gift flere ganger, eller er dette en sønn utenom ekteskap. Kirkebøker vil vel muligens gi svar på dette?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette var merkelig! Legger inn dåpen til Claus her: LenkeHer er morens navn ført som Elen Cathrine Dorthea Bjørnstad. dåp nr. 16 ,14 feb. 1. rubrikk 2 s. i kirkebokaDa må vel den andre opplysningen om mors navn være feil, innlegg 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Nilsen var først gift med enka på søndre Opstad, Marie Gundersdatter, hun døde i 1783.Les mere om familien i Tune gårdshistorie del IIRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott Rita, da er Marie Gundersdatter nok mor til Claus . Her er dødsfallet i kirkeboka: siste rubrikk høyre side , nr, 7. LenkeMarie Gundersdatter 68 1/2 år , Christen Bjørnstads hustru. Ved dåpen til Claus ser jeg at det står Test foran Elen Cathrine Dorthea Bjørnstad, muligens en gudmor ? Hustru er nok ikke nevnt ved dåpen, tror jeg.Håper bygdebøkene gir deg flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.