Gå til innhold
Arkivverket

[#62457] Oslo/ Aker Ministrialbok 19 ( 1842 -1852) lesehjelp


Gjest Else Marie Abelgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Marie Abelgård

Dåp 220 Edvart født 5.februar 1842, døpt 24 juli 1842, uægte mor Anne Jonasdatter fra Nannestad, men hva står det videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer i klokkerboken står det at Edvarts far er Sk...... Peter Jørgen Hausmann fra Tellemarken, moren er pige Anna Jonasdatter f. Sørum, øvre Foss... slik tyder jeg det. Farens yrkestittel var ikke helt grei å tyde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeMen her står det litt anderledes i miniboken. Legger ved linken, skal se om jeg klarer å tyde.'som har senest tjent for .... Berg i øv. Voldgaden, og er der besvangret, gjort Barsel på øvre Vøien hos Jens Trasop (?) og B.... ungk. ..... Petter Jørgen Cloumann ........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Fra ministerialboka: Pige Anne Jonasdatter fra Nannestad, som har senest tjent hos Kbmd. Berg i øv. Voldgade, og der er besvangret, gjorde Barsel paa øvre Vøien hos Jens Trasop og Bfdr.(Barnefader) Ungk. Student Petter Jørgen Cloumann. Hds. 1ste Lm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Jeg lurer litt på om ikke det er faren som er døpt i Heddal 1818, men da er fornavna bytta om, bør kanskje sjekkes mere.Jeg klarer ikke tolke foreldre og faddre, men Else Berit klarer det nok.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Foreldrene: Capitajn Claudius v. Cloumann og Frue Marthe de Cloumann fød Højum(?)Faddere: Capt. Cloumann, Frue Marthe Clouman, Capt. Rejnhardt og Frue, Frøken(?) Højum(?).Det står noe mer under fadderne, muligens et navn til, men det får jeg ikke noen mening i.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Else Marie Abelgård

Carla i Wis. takker alle for hjelpen, men kommer med flere spørsmål. Peder Jørgen C(K)loumann giftet seg med Anne Marie Jonasdatter Flatner, fra Nannestad. De fikk 2 barn: 1. Anne Marie Cloumann f. 1840 Heddal og død 21.02. 1904 i Kviteseid. Hun var gift med Rasmus Christopher Blom fra februar 1859 og hadde 9 barn. Av disse emigrerte 6 til USA. 2. Edvart Cloumann født 05.02. 1842. Uløst: Når døde Peder Jørgen Cloumann?Anne Marie Cloumann giftet seg på nytt med (når)? Ole Larsen født 1823 på gården Dorr, Eidsvold De fikk 6 barn: John (Jørgen f. 29.06 1857), Oscar, Lida, Petrine, Nicholas og Georg. I 1869 emigrerte hele denne familien til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Har du sjekka kirkebok for Heddal om og når han døde der?Kanskje det er lurt å lage et helt nytt tema med navnet hans. Gjerne da med henvisning til dette tema.Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.