Gå til innhold
Arkivverket

[#62461] Rønnaug Amundsdatter Kurud, gift til Branderud i Nes


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Med hjelp av Finn Sollien, Kongsvinger, fant jeg frem til Rønnaug Amundsdatter i Nes Bygdebok IV, Branderud. Der fant jeg også Rønnaugs søsken og noen av søsknenes barn. Så var det stort sett stopp. Kan noen hjelpe meg med følgende personer:* Ole Amundsen Kurud, Visstnok bruker av Bodding. Jeg har ikke funnet ham i bygdeboken på Bodding. Det er ikke oppgitt hvem han giftet seg med. Det er oppgitt følgende barn: Inger, gift med Jens Sæter i Ullern, Sør-Odal. Jeg har ikke funnet dette paret i Sør-Odal Bygdebok. Videre, Ingers søster Ragnhild som jeg har kommet videre med.* Guri Amundsdatter Kurud. Det er ikke oppgitt hvem hun giftet seg med. Det er oppgitt en datter Rønnaug Toresdatter som skulle være gift med en Kristen Bodding. Jeg har ikke funnet noe på Bodding i bygdeboken.* Anne Amundsdatter. Det er ikke oppgitt hvem hun giftet seg med. Det er oppgitt en datter Randi Hansdatter som ble gift med Torer Kjølstad i Blaker. Jeg har ennå ikke fått lånt den aktuelle bygdeboken, så den opplysningen er foreløpig usjekket.Her er jeg takknemlig for all hjelp. Siden Rønnaugs søsken er nevnt i Nes Bygdebok IV, regner jeg med at de har tilknytning til Nes selv om det ikke direkte fremgår av boken.Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det hadde vært til stor hjelp om du kunne legge inn noen årstall da man ikke kan ut ifra de oppgitte opplysninger har noe slikt å forholde seg til.MvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Det har du selvfølgelig helt rett i, Jan Frode. Det eneste som står i Nes BB er Rønnaugs levetid som var 1623-1714. Videre har jeg funnet ut at Rønnaugs brorsdatter, Ragnhild, levde ca. 1668-1722. Dette er alt jeg har av årstall, men det skulle gi en pekepinn.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående navnet Bodding.Ikke mye å holde seg til ,dette,men på FS er det en Rønnaug Toresdatter (kanskje det kan være en datter av Rønnaug Amundsdatter?)som gifter seg i 1684 ,med Kristen Nilsen. Hun skal angivelig være født 1662,Bodding.Denne damen døde i 1724,ifølge FS: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Ha, ha, der fant jeg Rønnaug Toresdatter og Kristen Nilsen på Østre Bodding i bygdeboken. Jeg må ha oversett dem ved første gjennomgang. Tusen takk for hjelpen igjen Ann-Mary!Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Nå er Guri Amundsdatter klar med mann, datter og svigersønn og de fleste årstall. Foruten opplysningene fra Ann-Mary som satte meg på sporet, var Nes sjeleregister nr. 2 til god hjelp.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Kjølstad, Aurskog/Blaker 2 side 340: Enke Randi Hansdatter Kjølstad 1660-1/6 1742 g.m. Tor Jakobsen Annerud f. omkr. 1660 d. 31/3 1738. Hennes første ektemann var Anders Kristoffersen. Anders og Randi hadde to sønner Anders og Lars. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.