Gå til innhold
Arkivverket

[#62468] Lauriz Christiansen, f. 07-03-1840 i Våler Ø. Bosatt i Asker i 1865


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Jeg er på kikk etter hva som hendte med Lauriz Christiansen fra Våler i Østfold. Han var født på Fløter, Svinndal, Våler i Østfold 7. mars 1840 og ble konfirmert 7. oktober 1855 i Svinndal, Våler. I 1865 finner jeg ham i FT. Da bor han i Asker på Engen gård og har tittelen Møllerdreng. Lauriz står oppført som fadder til sin nevø Kristian Torersen ved dåpen 17.mars 1872 i Moss.Hvor ble han av og hva hendte med Lauriz etter 1872 ?Kan noen hjelpe ?Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Ja, det tror jeg det er rimelig stor sjanse for at det er. Det stemmer med navn, fødested, fødeår og yrke. Takk skal du ha.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

På tellingen står det at datteren Karen Oline er født 1867,Ringerike,og sønnen Hans Kristian 1868,Vestre Bærum.De er DØPT i Vestre Bærum.Karen Oline er født 2 sept 1866,Ringerike,og Hans Kristian er født 15 feb 1868.Begge er døpt 8 mai 1868,Vestre Bærum: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Kan noen lese hvor på Ringerike Maren Oline er født? Jeg prøver å finne hvor Lauriz og Kristine giftet seg og tror det kan gi meg et spor.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.