Gå til innhold
Arkivverket

[#62478] Hurtigruta 1910


Gjest Thorbjørn Meringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Meringdal

Er det noen som kjenner til Hurtigrutas ruteplan med anløpstider og avgangstider sommeren 1910? Gjelder særlig strekningen Trondheim-Bodø. Hvor får man tak i det? Min morfar flyttet fra Rana til Bodø lørdag 20 august 1910. mvh Thorbjørn Meringdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Tusen takk Hege Sofie, det kan jeg prøve. Er usikker på om det kanskje gikk en lokalbåt i regionen med både Mo i Rana og Bodø som anløpsted? Eller tok de lokalbåt ut til Sandnessjøen og så Hurtigruta nordover...?mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Dessverre jeg er innflytter til Bodø og har liten kjennskap til hvordan det var før her i området, så det må andre svare for men det går en hurtigbåt fra Sandnessjøen til Bodø idag.. En annen mulighet er å kontakte Rana Museum LenkeDe burde ha kunnskap om reisevei generelt mellom Mo i Rana og Bodø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.