Gå til innhold
Arkivverket

[#62479] Hjelp til oppslag i bygdebok for Tysnes, Hordaland, gården Teigland.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hans Andersen Teigland 1770-1852 giftet seg i 1806 med Christi Andersdtr. Store Heie 1783-1842. Jeg har kun funnet to barn etter dem, Kari født 1809 og Anders født 1812. Anders har jeg kontroll på, men Kari finner jeg ikke etter konfirmasjonen i 1824. Sier bygdeboken noe om hvor det ble av Kari, eller om paret hadde mer enn to barn?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Rune. Familien er nevnt på side 59 i bind 3. De hadde 4 barn. 1 Kari Bolig Verno br.1. Barn 2 Anders Nr 3 Hans 1818-1819. 4 Hans Bolig Verno, plass Tresneset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Agnar.Takk for responsen.Da er det vel kanskje den Kari Hansdtr. som dør 42 år gammel på Vernøen 20.11.1850.Lenke Men sier boka noe om hvem hun var gift med? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei! Du finner Kari og etterkommere på side 685-686 i bind 2. Noen av dem lever i dag,så du bør se i bygdeboka på Statsarkivet eller biblioteket.Det står mye om personene i boka. Det kan nok stemme med Kari: 1809-1850. Hun var gift med Kristoffer Olson Verno 1799-1852.De fikk 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Agnar.Jo, jeg ser jo behovet for å låne bygdebøkene, men det at du gav meg navnet på ektemannen er til stor hjelp.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Christi Kristoffersdtr f 1834 (nederst): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Tysnes, Ministerialbok nr. A 8 (1826-1837), Fødte og døpte 1834, side 68. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11703&idx_id=11703&uid=ny&idx_side=-70>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her i ft 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du får bare unnskylde, Rune, men det begynner visst å gå rundt for meg!! Hadde ikke notert ned det du allerede hadde funnet her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.