Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lindis rokstad

[#62482] Tyding av kirkebok.

Recommended Posts

Gjest Lindis rokstad

hei.Er det noen som makter å tyde det som står til venstre i boken nr 3???Takk Lindis Rokstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne B. Kristiansen

Muligens det går bedre om du legger inn en lenke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra hvilken kirkebok er dette tatt fra? Et forslag er å kopiere inn en permanent sidelenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lindis rokstad

Hei..Forsøker på det , men det var ikke lett..LenkeLindis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenken din var grei, men et bilde kun av siden er av og til bedre. Kopier siden du vil skal tydes fra og legg den inn som bilde, se nedenfor i den blå boksen for der du skriver inn teksten og last inn bildet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lindis rokstad

Hei.dette ble bare rot. Setter inn lenke og håper den er rett. Kirkebok for Kvernes/Kornstad.LenkeNr tre til venstre. Tror det står juni 8Lindis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lindis rokstad

Hei atter en gang.Min første lenke er den som er rett.Håper noen kan hjelpe meg å tyde den. Lindis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Lenka di i innlegg 3 er helt grei,Lindis. Men skrifta er vanskelig å tyde,det eneste jeg klarer å tyde er at det er en dåp,8 juni pike Susan Olava ? Foreldre Ola Olson ... h(ustru) O...Onundsdatter Nei,du får se om her kommer noen eksperter på banen :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

..døbt Ole Olsen Smørholm og K(one) Synneve Svendsdr. Pgbrn (Pigebarn) Karen Oline...Trenger du fadderne også?Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lindis rokstad

Hei.Takk for hjelpen. Ja jeg vil gjerne ha navnene på fadderne. Da de kanskje kan hjelpe meg å finne foreldre/søsken av Ole Olsen.Lindis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Med noe forbehold mht gårdsnavnene, så leser jeg fadderne slik:M(and) Ole Svendsen Gaustad og K(one) Sigrid Eriksdr., Drenge Peder Aagesen Lilleqværnæs og Johannes Eriksen Smørholmen, Ole Jensen Havnens K(one) Guri Olsdr., Jon Stegets K(one) Guri Jonsdr.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.