Gå til innhold
Arkivverket

[#62522] Hvor kan jeg finne Karl Otelius Strømsvik i Stavanger området?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg leter etter Karl Otelius Jacobsen Strømsvik, født 1903 i Rødøy, Nordland. Han flyttet til Stavanger, ble gift der og hadde 3 barn. Han var muligens fiskehandler i Stavanger. Men jeg klarer ikke å finne han selv om jeg har søkt i alle tenkelige områder.Det kan også være at han brukte et annet etternavn.Er der noen som muligens kan hjelpe meg?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Vet du hvor lenge han levde? Jeg har tlf katalog fra Rogaland 1971. Der er det ingen med etternavn Strømsvik/Lunde hverken i Stavanger eller Sandnes. Men der er en Karl Jacobsen, lagermann, som bor på Tasta i Stavanger. I 1971 var jo ikke tlf allemannseie (jeg husker det var opptil 2 år ventetid dengang når man søkte Televerket om tlf), så selv en fiskehandler kan ha vært uten telefonvennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha, Grete Jøraas for respons!Nei, jeg har ingen peiling på det, Det eneste jeg vet er at to av hans søstre også kom til Stavanger, Inga Amalie Strømsvik, f. 1905, døde 29.3.2001 og Marie Johanna, født 1.7.1896. Marie Johanna bodde i Tananger og var gift med en Johnsen. Hun døde 4.5.1972 på Sola. Karl Otelius var fisker og hadde tre barn, men jeg vet ikke hvem han ble gift med og heller ikke hva barna hette. Jeg har kontaktet hjemkommunen hans, men de vet heller ikke noe mer enn jeg. Men siste gang de hadde noe skriftlig fra han da skrev han seg for Lunde.Jeg har søkt i Madla og Hundvåg som har plasser som heter Lunde, så langt som jeg vet. Men resultatet var negativt.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

jeg kjenner folk som bor og har røtter i Tananger. skal ta kontakt med dem og høre om de kjenner noe til Marie og mannen, og mulige søsken av Marie.vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei.I Adressebok for Rogaland Fylke 1955-56 finner jeg: Karl Strømsvik, torvhdl. Schøitzg. 79 i Stavanger. 0 i formue 7500 i inntekt. Adresseboken gir ikke flere opplysninger enn dette. Vennlig hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hvor i Stavanger ligger Schøitzg. 79 4008 Stavanger? Jeg trodde at jeg var hadde peiling på alle gatene, men denne kan jeg huske å ha hørt om. Er det noen som vet? Jeg spør for få en peiling på i hvilken kirkebok jeg kan lete i!Med vennlig hilsen og hjertelig takk til alle for ypperlig hjelp!God natt! Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

I følge Stavanger adressebok for 1971-72 bor det 7 personer med etternavnet Strømsvik , 5 stk i Høkkergt 5 , Kjell, Anny, Arvid C, Ingjerd S, Karl. Inga bor i Nymannsveien 37, Ragnhild (frue ), Breibakken 37.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det Ann-Mary Engum og Tove Tjøstheim Eek!! Utrolig hva dere klarer å finne ut! Arvid C har jeg faktisk kontaktet på telefonen, men skal kontakte han når han kommer hjem. Han var i Spania så det ble bare å si hei og adjø.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

HeiJeg har vært på statsarkivet i Stavanger idag. Der fant jeg en dødsannonse for mor til Karl. Hun het Ursella Strømsvik og døde i 1950 i USA 79 år gammel. 3 av barna bodde også i USA. Karl var nok gift med Anny og i 1966-67 var han pensjonist og bodde i Nymannsveien 95. Hvis du sender mailadressen din kan jeg sende bildet av dødsannonsen til deg.Vennlig Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.