Gå til innhold
Arkivverket

[#62553] Anne Mathea Andersdatter/ Jakob Rasmussen fra Østfold


Gjest Bjørn-Eddy Bøhn Engelbrethsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Eddy Bøhn Engelbrethsen

Heisan. Er på jakt etter opplysninger om Anne Mathea Andersdtr.fra Fredrikstad, og hennes mann var Jakob Rasmusen (født ukjent). Familien bodde på Waterland, litt syd for Gamlebyen i Fredrikstad. Her bodde det mange sjøfolk på den tiden.De fikk en datter;Miliane født i Fredrikstad 20.12,1865 og døde 08.07.1944 i Atchison, Kansas. Hun ble begravet 11.07.1944, ved St. Mark Luthern Church. Jeg vet Miliane hadde en bror som het Richard Jacobsen, født i 1854 og død i 1908. Han var gift med søster til en kjent seilmaker, men han og Richard kjøpte også skuter sammen, og Richard var kapteien. Richard hadde en sønn som het Julius Adolf, i 1877, som også valgte sjølivet, og ble senere kaptein. Han emigrerte til USA, men jeg har ikke forsket noe på han. I 1908 var Richard på sin siste tur. Han hadde en datter som het Ruth, som hadde forelsket seg, noe foreldrene ikke ville vite noe av. Ruth måtter derfor være med sin far . Båten var på vei fra Afrika til Australia da den forsvant. Håper noen kan hjelpe meg med litt opplysninger ang disse. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Rasmus Johannessen og Grete Andersdatter giftet seg 25 sept 1801. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7448&idx_id=7448&uid=ny&idx_side=-117>LenkeBarn:Sønnen Rasmus hadde en tvillingbror som het Johannes.Er dette en datter av det paret Rasmus Johannessen og Grete Andersdatter som giftet seg 25 sept 1801 ,tro?Johanne Marie,døpt 24 mars 1802,Borge,Østfold: LenkeDåpen hennes,fra kirkeboken: Lenke Anders,døpt 23 juni 1805:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.