Gå til innhold
Arkivverket

[#62555] Rasmus Martin Aamundsen, Bergen, reisepass Amerika 1854, hvor ble det av ham?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Rasmus Martin Aamundsen var født 08.03.1832 i Bergen av foreldre Aamund Engelsen og Dorothea Magnusdtr. Han fikk reisepass til Amerika 17.05.1854. Lenke En Ole Aamundsen Salemonsen fikk reisepass samme dato, uten at jeg kan se noe sammenheng der. Er det mulig å finne ut hva som skjedde med ham? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Jon.Ja, jeg har ikke funnet noe ekteskap på ham, verken før eller etter 1854. Så jeg vil anta at han var ugift. Jeg har heller ikke funnet andre nære familimedlemmer som reiste ut.Hans far var fra Kirkebirkeland i Fana, og brukte ved flere anledninger Birkeland og Bjercheland som etternavn.Jeg har nå funnet faren død i 1862, og skal leggec inn en forespørsel om skifte/dødsmelding etter ham. Kanskje den kan si oss noe om hvor Rasmus Martin befant seg på det tidspunktet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er svaret jeg fikk fra Yngve Nedrebø vedr. skifte etter far til Rasmus Martin.Yngve Nedrebø, SAB / DA, 10.9.2008 08:06 (2) '2 myndige Sønner Mogens Olai Aamundsen 48 og Aamund Aamundsen 26'.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, mest sannsynlig er det vel det man kan lese av den korte meldingen.Det stemmer i alle fall med hensyn til de andre barna. Dat var bare to i live i 1862. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.