Gå til innhold
Arkivverket

[#62562] letter etter far til Engel Andersson


Gjest Yvonne Karoline Otnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Karoline Otnes

jeg letter etter en person som er far te engel andersson, og at mora heter Sigrid Eninarsdatter og stefaren heter Jon olsen rønningen, og at mora komer i fra oppistua under skar på tingvoll, men jeg veit ikj hvor engel sin far kommer i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Karoline Otnes

jeg veit at far til engel skal begynne men Anders. Og jeg har prøvd å finne han i kirkebøkene for å finne ut når han er født i 1749. Men det har jeg ikkke lykkes med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

de kronologiske lister i kirkebøker for Tingvold er ikke enkelt å lete etter foreldre tl Engel Anderson i.Håper noen av lokale slektforskere kan hjelpe deg med kilder her i Møre og Romsdal.Lykke til med søking i alle fall. De digtale kirkebøkene har du vel funnet så da har du nok arbeid med lesing er jeg redd.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan noen tyde det ordet som står foran navnet Engel?Dåpen til Sigrid,døpt 2 feb 1777. Trolovet ....Engel Andersøn Røningens og Kari Jørgensd pigeb. N: Sigri (venstre side): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av Engel og Kari:Jørrin,døpt 7 mars 1779(venstre side): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16120&idx_id=16120&uid=ny&idx_side=-22>LenkeAnder,døpt 29 april 1781. Fra FS.Har ikke funnet denne dåpen i kirkeboken enda: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Ragnild,døp nov 1783(venstre side): LenkeJørgen,døpt 26 des 1786(venstre side): LenkeArnt,døpt 7 juni 1789. Nå kalles mora for Kari Jonsdatter(høyre side): LenkeJon,døpt 25 okt 1791(høyre side) Foreldre :Engel Andersen Rønning og Kari Anders(feilskrift av presten på moren's etternavn ?): LenkeOle,døpt 1 juni 1794. Foreldre:Engel Andersen Rønning og Kari GiorgensdLenkeDet skal også være en datter Guri,født 13 des,døpt 18 des 1796:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott Ann-Mary!Jeg har prøvd å lete rundt i landet etter opphavet til Engel Anderson eller Arnesen?Den eneste jeg finner i ca alder her til lands er denne mannen? LenkeOm han da ikke skulle komme fra Sverige, der er en del Ingel Andersoner som kunne passe i alder?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger merke til at på tellingen i innlegg 21 kalles denne Engel i Rennebu for Engel Arn*. På tellingen i innlegg 3 kalles Yvonne's Engel Andersen for Engel Arentsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.