Gå til innhold
Arkivverket

[#62585] T: Saude/Sauherad - Piperud og Stensrud - Datoar og evt. oppslag bygdebok


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

1) Torsten O. Peperud f. 28.7.1878, d. 22.9.1959 - seinare kjend som Piprude - drog til USA i 1904 ([url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMIOSLO&personpostnr=154670&merk=154670>Lenke) og døydde i Cass, MN. Han var gift med Jenny A.T. Eliasdtr. Norheim frå Skarnagel i Solund. Meir om deira etterkommere han sjåast i denne debatten (Lenke).Ved Ft 1900 er han å finne under Bergen i Saude (Lenke), mens foreldra bur på Piperud (Lenke).2) Faren til Torsten finn vi ved FT1865 (Lenke) under Piprud, saman med faren (mora er dø).3) Mora til Torsten finn vi ved FT1865 under Bergen (Lenke), mens dette nok er foreldra hennar ved FT1865 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

HeiDu finner Torstein Olson fra Piperud under Bergan omtalt i Sauheradsoga bind IV side 221.Far Olav Torsteinson fra Piperud 1846 - ? og mor Åse Rolleivsdtr f 1847 på Steinsrud.Torsteins besteforeldre på far siden er Torstein Person fra en plass under Håtveit f 1805 (foreldre Per Torsteinsdtr og Gunhild Persdtr) gm Ingeborg OlsdtrTorstein besteforeldre på mor siden er (side 341 samme bok) Rolleiv Rolleivson fra Skarderud under Bergan f 1818 – d 1896 g 1847 m Bergit Ingebretsdtr fra Steinsrud 1821 – 71. Du finner mer i denne boken, og sannsynligvis de andre binda av Sauheradsoga.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei og takk Ole Bjørn!Då skal eg ta turen til biblioteket og lese litt bøker.Så får eg heller studere KB'ene litt bedre så eg kanskje finn desse folka som fødde/døypte.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.