Gå til innhold
Arkivverket

[#62589] Karl Brolin eller Karl Bodin


Gjest Eva Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Vedahl

Er det noen som vet noe om forfedrene til Karl Brolin eller Bolin. Jeg vet ikke når han er født, men tror det må være midt på 1800 tallet. Han fikk et barn med Anne Marie Larsdatter, født 1861 på Sørum. Han var hjulmaker av yrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Men før vi går vidare her, må du nesten avgjere, Eva, om dette er den rette Karl Bodin. Når og kor vart barnet hans med Anne Marie Larsdtr. døypt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Nei, du har rett, Gunn, lenkja i (2) er det noko feil med. Den du har i (6), viser det eg ville vise. Av og til oppfører teknikken seg på merkeleg vis. (Med mindre det er eg som har rota, og det er ikkje aldeles utenkjeleg ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken din virker av og til Torodd.Siden det er nevnt yrket hjulmager, så finner jeg her under borgere i Chistiania 1781 hjulmager og borgerJohan Bodin , mulig forfader? Yrkene gikk ofte i arv.LenkeEnig i at det ville vært fint om navn og fødselsår og sted for datter til Anne Marie Larsdatter ble opgitt. Kirkeboka kan hende har opplysninger om fars rette navn og alder?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Vedahl

Datteren til Karl Brodin ble født i Sørum 13.02.1890. Datteren het Thea Karoline og ble døpt i Frogner kirke i april 1890. Takk for hjelp av dere, og jeg skla prøve å finne den rette mannen ut av dette. Svigerfaren min tror han har svenske forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner er det svært mange med navn Bodin. Dobbelklikk på denne lenken så håper jeg du finner en gravstøtte som viser en Carl Bodin. Mulig etterkommer?LenkeSkla kikke litt i kirkeboka for å se hvordan farsnavnet skrives.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Farens navn skrives Karl Brodin og oppgis f. i Stockholm, arbeider i Lersund hos smed A. Nilsen.Kan hende det går an å lokalisere han i 1900.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.