Gå til innhold
Arkivverket

[#62591] Ane Bergitta Øvredal, f. 1851, etterslekt


Gjest Arnulf Wahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnulf Wahl

Ane Bergitta var født i Nes i Fosen, S.-Trøndelag, den 8.12.1851 av foreldre Israel Nikolaisen Wahl og Olava Andreasdtr., og vokste opp i Tinboden i Bjugn. Hun giftet seg i 1871 med Nils Nilsen Øvredal, f. 1845 i Os pr.gjeld. Under FT 1900 bodde familien i Bergen. Det var 5 barn: 1.Nilsine Augusta,datter f.1878 2.Alfred Olai, sønn, f.1883 3.Nils Johan, sønn, f.1886 4.Jenny Bergitte , datter, f.1890 5.Olaf Severin, sønn, f.1894. Jeg har ingen flere opplysninger om denne familien, og er takknemlig om noen skulle kjenne til mulige etterkommere ,og hvor de bor/ har bodd. Israel Nikolaisen er min oldefar. Med vennlig hilsen Arnulf Wahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Wahl

Hei Berit Knudsen! Takk for nyttige informasjoner.Vi har overhodet ikke hatt kontakt med denne gren av familien, så mitt håp er å finne nålevende etterkommere av Ane Bergitta, slik at kontakt kan opprettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ifølge bygdeboken Os 3, skal datteren Jenny f. 1890 i Bergen, giftet seg i 1914 med Peder Monsson Songstad f. 1884. De hadde før vært bosatt på Os Jernbanestasjon, men i 1924 kjøper de et stykke av Indre Moberg. Bruket kaller de Songstad. De får en datter i 1915 og en sønn i 1923.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Wahl

Takk til Kjell-Arne Mellum. Jeg har funnet dåpen til Jenny og Peder Monsens barn i kirkeboka for Os: Margit,f.28.04.1915, og Peder Johan, f.24.1.1923. Vil lete etter flere opplysninger om disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Wahl

Jeg har funnet nok et barn til Ane Bergitta og Nils Øvredal: Nils Andreas Øvredal, f.11.01.1872 i Bjugn, og døpt der 03.03. ( klokkerbok Bjugn 1866 - 1914)Han giftet seg i Bergen 17.11.1898 med Anna Oline Johannesen, f.1875. Hennes far var Nils Angel Johannesen.( Family Search)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.