Gå til innhold
Arkivverket

[#62595] Fra Krokstad i Bohuslen til 'Nordenhvig' i Ringerike


Gjest Tom Birkelund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Birkelund

Fra en svensk slektforsker har jeg fått spørsmål om jeg kan finne denne familien noe sted i Norge:Elias Andersson 1835 7 april Krokstads socken, Bohuslän, Sverige. Hans hustru Sara Hansdotter 1837 26 mars Krokstads socken, Bohuslän, Sverige.Deras barn Hans Adolf Eliasson 1863 18 januari Krokstads socken, Bohuslän,Sverige. Carolina Sofia Eliasdotter 1860 10 april Krokstad socken, Bohuslän, Sverige.Familjen flyttade till NORDENHVIG I RINGERIGE I NORGE 1867 12 AUGUSTI.Finnes det noen gård med navnet Nordenvik på Ringerike?mvh Tom Birkelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor etter disse i Lensmannens dødsfallsprotokoll for Nedre Eiker:-----------------------------død 19. okt 1915 SAG.ARB. ELIAS ANDERSEN f. 4. juli 1835 FØDT I SVERIGEEnke: Lovise Andersen, Solbergelven Barn i 1ste egteskap:1.Karoline f 10/ 4 1860 g.m. Karl Svensson, Sverige2.Hans Adolf, f 18/1 1863, SannesundBarn i 2det egteskap:1.Sara f. 23/8 1892 g.m. Georg Forland, N.Eker2.Johs f 5/6 1894, N.Eker3.Ester Mathilde f 18/ 18984.Anna Marie, f. 21/12 19005.Margit Elisabeth, f. 31/12 1908 ----------------død 15 jan 1909 SPINDERIPIGE HILMA AUGUSTA ELIASSEN f. 4. des 1857Far: Elias Anderssen, SolbergelvenBroder Hans EliassenSøster Karoline Eliassen-----------død 26 nov 1891 ÆGTE BARN EMIL HANSEN SOLBERGForeldre Hans Eliassen Solberg og Mina Christinsd. ------------ død 25 nov 1892 ÆGTE HJEMMEDØBT BARN EINAR CHRISTOFFER HANSEN SOLBERGELVENForeldre: Hans Adolf Eliasen Solbergelven og Hustru Mina Christensd----------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folketellingen i Nedre Eiker 1875. Solbergeie:Elias Andersson husfader g teglværksarbeider og inderst 1835 Sverige, Bohus, KråkstadSara Hansdotter kone g 1837 Sverige, Bohus, SannaHilma Augusta Eliasdotter datter ug spinderiarbeider 1857 Sverige, Bohus, KråkstadCaroline Sofie Eliasdotter datter ug spinderiarbeider 1860 Sverige, Bohus, KråkstadHans Adolf Eliasson søn ug forsørges af Faderen 1863 Sverige, Bohus, Kråkstad-----------Elias sin datter Caroline Sofia er innskrevet som innflyttet til Nedre Eiker i 1878: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=if06251878&gardpostnr=3#nedre>LenkeCaroline Sofia flytter videre til Göteborg i 1888 for å gifte seg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Jeg takker Jon, Berit og Carsten for god hjelp!Om noen kjenner til etterkommere til denne familien, er jeg selvsagt glad for eventuelle råd og vink.Min gode venn Karl i Dalsland takker for opplysningene.mvh Tom Birkelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.