Gå til innhold
Arkivverket

[#62596] Johan Anderson, Fredirk Martinius Larsen, fantes de?


Gjest marit. elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Jeg er på jakt etter to menn som jeg til nå ikke har funnet i noe register. Men det finnes sikkert flere søkemuligheter enn dem jeg kjenner til. Er det noen som finner spor etter: Johan Andersson fra Kristiania, født mellom 1845-65. Oppholdt seg i 1895 i Kristiania. Var omstreifer. Baker Fredrik Martinius Larsen f 1867, bor i 1887 i Flekkefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Da kan vi glemme han. På den tiden var det lite trolig at en som er født i Hammerfest er bakersvenn i Flekkefjord for å bli baker igjen nordpå.Saken er at jeg har en mistanke om at dette er to fiktive fedre, oppgitt ved dåp. For det var vel ingen attest som ble levert fra far. Ved barn fødte utenfor ekteskap stolte en vel på det mora oppgav, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest marit. elisebet totland

Til informasjon for interesserte: jeg tror jeg har funnet den ene faren; ikke som baker, men som reisende: Fredrik Martinius Larsen Alting. Opplysningene ellers stemmer.Ser ellers av en del slektshistorie at fedre som ikke var til stede når fødsel og dåp nærmer seg, ofte senere blir henvist til som 'alias' et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.