Gå til innhold
Arkivverket

[#62598] Født i 1892, på Romerike eller Onsø?


Gjest Arne K. Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne K. Larsen

Hvem var Louis Kristoffersen, født 1892 oppført som murer fra Romerike og far til min mor, Malene Aksland, født 28.06.1917. Kirkebok for Haugesund 1917. Kan han være den samme som står i Folketellingen for Onsø 1900 Karl Lovis Karls. født 21.04.1892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Heller tvilsomt for denne Karl har etternavn Karlsen og er oppført f. Sverige? LenkeOnsø har vel heller ikke noe med Romerike å gjøre, selv om en murer kunne bodd på Romerike 1916. Han kan jo være fra et helt annet sted opprinnelig.Finner ingen passende kandidat med etternavn Kristoffersen i mange varianter i 1900, dessverre.Kan tenkes det er oppgitt falsk navn her ?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn dåpen til det uægte barn her:nr. 199 Lenkelurer på om det står gift mann her?F. 1892 Romerike står det som du nevner. Finner ingen som passer 1 1900 . Har søkt ganske mange navnvarianter.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne K. Larsen

Takk Berit og Gunn. Jeg har brukt lang tid på å finne min bestefar, men som dere har sett, er det noe som ikke stemmer. Dersom Romerike er riktig, hvilket fylke dekker dette området, og bør jeg legge etterlysningen det inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne K. Larsen

Min mor, Malene Aksland Larsen døde for noen måneder siden. Hun fikk seg aldri til å spørre sin mor om hvem faren var. Sannsynligvis var det en som kom til Haugesund for å jobbe hos byggmester Ole Aksland, min oldefar. Har dere noen forslag til andre måter å søke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne K. Larsen

Min mor, Malene Aksland Larsen døde for noen måneder siden. Hun fikk seg aldri til å spørre sin mor om hvem faren var. Sannsynligvis var det en som kom til Haugesund for å jobbe hos byggmester Ole Aksland, min oldefar. Har dere noen forslag til andre måter å søke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har nå søkt landsomfattende søk etter Kristoffere i utallige navnvarianter både som begynner med C og K og fødselsår ca 1890 - 5 år. Fornavn som begynner på L og som kan bli til Louis.Finner ingen passende kandidater i Akershus, men noen med navnvarianter ellers.Her er en kar på Stange, Hedmark: LenkeDet blir som nåla i høystakken å lete .Har også lett i Dis gravminner, men ikke noe treff der heller.Har også lett etter han på Fam.s uten resultater.Kan han ha emigret etter barnefødselen? Bare en tanke. Godt forslag fa Solveig her!Lykke til med fortsatt leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Det står vel ikke at Louis er født i 1892, men i 1897? Selv om morens navn er det først oppgitte i foreldrenes navn-rubrikken, er det ikke denne rekkefølgen som brukes i neste rubrikk.Lykke til!Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Det vil si: i 'neste rubrikk', som jeg skriver ovenfor, er det vel nettopp først mors så fars opplysninger som brukes om hvor de er hjemmehørende. I de to deretter igjen, skal farens fødselsår (om rubrikkene er korrekt utfylt) komme før morens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Fra Fødselsregisteret Rogaland fylke, Haugesund i Haugesund, Fødselsregister nr. 1 (1916-1919), Fødte og døpte 1917, side 84. Permanent sidelenke: LenkeHer kan det se ut som faren er f.1892 og moren 1897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Sorry, jeg har ikke greid å finne noen som passer fra de kirkebøker jeg har lett i til nå fra Romerike, Eidsvold, Sørum, Firing .Heller ikke funnet han ved nytt søk på alder og liknende navn.På Fam s. fant jeg en med rett navn og fødselsår her i Usa.LenkeMen få opplysninger om karen ellers.Begynner å lure på om utvandrerlistes bør sjekkes?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne K. Larsen

Selv om jeg er uerfaren i dette forum, ble jeg veldig overrasket over at dere (Gunn og Solveig) har brukt så mye tid på min etterlysning. kl. 23.25 og 07.13 !! Mange takk Dersom det er snakk om utvandrerlister, og vi har hans eksakte fødselsdata 30.11.1892, hvor går vi da? hilsen Arne K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.