Gå til innhold
Arkivverket

[#62601] Lars Hansen Aas sine aner


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Leter etter anene til Lars Hansen Aas født. 23. Oktober 1847 i Røros og blir døpt 21. November i Røros kirke. Foreldrene var Lars Hansen Aas og Olava Johannesdatter Soli. I 1865 bor han i Bodø hos sin onkel(?) Hans Aas, og i 1875 bor han i Kristiansund. Han er da gift med Lovise Kristiane f. Juul.Pga brannen i kirken i Kristiansund sliter en med å finne ut når og hvor de ble gift da kirkebøkene er blitt ødelagt.I 1884 emigrerer de til USA.Sliter med å finne ut når og hvor hans foreldre er født.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her emigrerer de fra Kristiansund:LenkeDermed går jeg ut fra at det er Ole Larsen Aas du mener. jeg tror ikke foreldrene er på Røros i 1865.Vielsen mellom dem fant jeg på FS. 13/4-1844. Lars Hansen 23 år (far: Hans Larsen) og Olava Johannesdatter 27 år (Far: Johannes Jensen). Jeg finner ikke vielsen i kirkeboka. Når du leter,vær obs på at vielsenr for 1844 finnes både under 1843 og 1845!Det var nok enkelte Haas på Røros som endret sitt slektsnavn Aas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Takk, Astrid.Til min skrekkelige overraskele i dag morges så oppdaget jeg at jeg hadde skrevet inn farens navn og ikke sønnen som jeg lette etter...:-/ Det er ikke rart at du ikke fant giftemålet til foreldrene, den var registrert alt i 1842.Permanent sidelenke: LenkeDet jeg mangler nå er når de dødde....Det stemmer nok at noen endret sitt navn Haas til Aas, funnet ut via bibsys at det er skrevet en slektsbok for familien Guldahl og Haas på Røros, får bestlille eller låne den så får en se hva som dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Arne, du er ikke den første som har skrevet feil i temaoverskriften. Slikt kan skje alle.Nå har jeg heller ikke tid mer. Det siste blir en lenke til Lucia Pedersdatter i 1801, gift med Lars Hansen Haas. De har en sønn Hans:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.