Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Egil Bøe

[#62611] Leter etter Hans Knutsen Kaland's aner

Recommended Posts

Guest Egil Bøe

Hans Knutsen Kaland er født i 1809 ,Loddefjord, Bergen. Hans foreldre har jeg lett lenge etter, tror navnet kansje kan være Callan. Tusen takk for all hjelt Egil B.

Guest Berit Knudsen

Ikke funnet noen Hans Knutsen døpt 1808-1810 i Askøy.

Guest Berit Knudsen

Dette er den eneste Knud jeg kan finne som bor på en gård som heter Kaland i 1801 Lenke

Guest Egil Bøe

Takk for hjelpen, tror dette er den rette person, Knud Knudsen, fødested Kaland i Lindaas. Det blir nok ikke mulig å finne moren til Hans Knudsen.Egil B.

Guest Berit Knudsen

Du har nå denne Hans da uten at det behøver å være rett Hans. Lenke

Guest Berit Knudsen

Jeg må bare spørre. Hvor har du funnet opplysningen om at Hans var født i Loddefjord i 1809?

Guest Egil Bøe

At Hans er født i Loddefjord står i den slektstavlen jeg arvet for flere år siden. Slekttavlen slutter her, og jeg prøver å komme videre.Personen er reell nok, men jeg vet ikke hvor hun har funnet fødestedet. Ingen kildehenvisning til dette.

Guest Kjell-Arne Mellum

Har du flere opplysninger om han. F.eks vielse, død.

Guest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom det er riktig Hans over ble foreldra Knud Knudsen Kaland og pigen Anna Dorothe Ringhiøb blir forlovet i mars 1814. Greier ikke å tyde vigselsdatoen. Høgre side litt under midten. Causjonistene var Anders Johannissen og Jakob Johannissen Kaland: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Lindås, Ministerialbok nr. A 6 (1813-1823), Kronologisk liste 1814, side 2. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11576&idx_id=11576&uid=ny&idx_side=-3>Lenke Permanent bildelenke:

Guest Egil Bøe

Hans Knudsen Kaland døde 1869 på Alvøen. Var gift med Berthe Marie Bryngelsdtr., født 19/12 1817 på Myren, Alvøen. Døde 1886. De giftet seg i 1838 på Alvøen, fikk 9 barn, hvorav den elste (som jeg stammer fra) Knut Martines Hansen, f. 1839 i Strudshavn.

Guest Kjellaug Robberstad Petit

Kom til å trykke på feil bokstav, det står selvsagt Ringkiøb.Da finner vi Ane Dorothea Ringkiøb, 14 år gammel, med foreldre, Hans Ringkiøb og Margaretha Steen, i Bergen i 1801: Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.