Gå til innhold
Arkivverket

[#62625] Gamle bilder fra Leinstrand , Horg og Byneset


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg leter etter gamle bilder fra Leinstrand og Byneset. Jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg for hjelp om dette, men jeg forsøker her på forumet.Det er bilder av følgende personer:1. Jens Jørgenson Skjetlein (1829-1889). Han var gardbruker på veste Skjetlein på Leinstrand som i dag er landbruksskole.2. Anne Jørgensdatter Skjetlein (1831-1907) og hennes to ektemenn; gardbruker, lærer, lensmann og stortingsmann Ole Evensen Stav (1834-1889) på Leinstrand og OleHaagenson Skjefstad (1830-1917) gardbruker på Østlyngen gard i Horg og ordfører og bankkasserer i Horg.3. Jon Oleson Stav (1858-1926), gardbruker på Busklein go lensmann i Melhus, og hans kone Clara Israelsdatter Melhus (1857-1918).4. Emma Olsdatter Stav (1860-1909) og hennes mann gardbruker, bankkasserer og lærer Isak I. Brendsel (1850-1901) på Brendsel gard på Byneset.5. Kari Olsdatter Stav (1862-1932) og hennes mann gardbruker Lorentz Wanvik (1855-1937) gardbruker på Skjetlein veste og senere Jellein på Leinstrand.6. Kirsti Olsdatter Stav (1868-1897) og henes mann gardbruker Jonas Larsson Lund (1868-?) på vestre Lund gard på Leinstrand.Håper noen kan hjelpe med, eller komme med gode tips på hvor jeg skal lete etc for å finne bilder av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.