Gå til innhold
Arkivverket

[#62627] Fare for virus! VIKTIG


Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

LES & videresend !Send dette til dine kontakter umiddelbart.Videresend dette mail til alle venner, familiemedlemmer og kontakter!Åpne ikke noen budskap medet bilag med tittelen 'postkort fra hallmark' uavhengig av hvem som har sendt det til deg. Det er ett virus som åpner ett postkortbilde, som deretter sletter hele harddisken C i din data. Dette viruset kommer til å tas imot av noen som kan ha din e-postadresse i sin kontaktliste.Det er grunnen til at du må fortelle dette til alle dine kontakter.Det er bedre å få dette budskapet 25 ganger enn å ta imot viruset og åpne det.Om du får en mail kalt POSTCARD, 'selv om det er sendt fra en venn, ikke åpne den! Slå av dataen med en gang.Dette er det verste virus som har blitt annonsert av CNN. Microsoft sier dette er noe av de verste virus noensinne. Dette viruset oppdaget McAfee igår, og det finns ingen reparasjon for denne type virus ennå.Dette viruset ødelegger harddisken,der vital informasjon oppbevares.Send til alle, bedre å få flere av denne enn å få virus.Einar Ravlo Politioverbetjent Fagansvarlige politioperative systemer Politiets data- og materielltjeneste Tlf.: 61318000 / 97160383 Epost: einar.ravlo@politiet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

Takk til Jon Torp. Dette er en typisk luremelding, som er laget for å få opp trafikken på nettet. IKKE ta en slik melding alvorlig og IKKE send den videre. Om det er en alvorlig virusfare, varsles den på en helt annen måte enn gjennom privat e-post. Da kommer det advarsler fra et eller flere av de store antivirus-firmaene. Slike advarsler skal man ta på alvor.Apropos det, mens jeg skrev dette kom det en telefon på mobilen om at jeg hadde vunnet en stor cruisetur. Det var en damestemme som ba meg å trykke på 9, så skulle jeg få premien. Hvis jeg hadde gjort det, er jeg temmelig sikker på at mobilregningen ville blitt fakturert fra en øy i Stillehavet til utrolige priser. Bør Telenor (teleleverandøren) varsles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

Nei, det sto 'ingen nummer' i Anropsloggen, dessverre. Telenor kan selvfølgelig finne ut av det, men spørsmålet er om det er viktig nok til å varsle. Vil det forhindre at andre går i fellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Holder man PC-evanlig oppdatert med hensyn til sikkehetsrisikoer og i tillegg har både Virusfileter og Spamfileter fra seriøse leverandører er det ikke noen fare. Dessujten bør en følge med hva som er farlig før man sprer varsler som uroer folk. Les heller http://telenorsoc.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tore Øverby

Fikk dette falske virusvarselet for mer enn tre mnd. siden og i dag dukket det opp en ny likelydende varsel. Kjedebrev tar vel aldri slutt--.Sjå WebDebatt 62627 LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Vår sønn advarte meg for en tid tilbake om at når jeg skal inn på nettbank eller andre nettsteder der det handler om betaling, må jeg ikke Google nettstedet, men skrive det inn.I og med at vi nå har mistet både Englandsbåten og Skotlandbåten fra Bergen skulle jeg i dag sjekke RyanAir, og selvfølgelig Googlet jeg det.20 min senere fikk jeg epost med 'billett' fra en ukjent mailadresse; den var helt profesjonelt utført med passord og det hele. Jeg var, iflg mailen, blitt belastet med 484 $ for reisen jeg skulle foreta. Vedlegget var nok et virusvedlegg, men takk og pris så får ikke jeg åpnet slike vedlegg da jeg bruker Linux.Jeg hadde ikke bestilt noen billett fra RyanAir, kun undersøkt hvor flyene gikk fra i Norge.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.