Gå til innhold
Arkivverket

[#62634] Oskar Björkander etterkommere i Sverige


Gjest Knut S.Nordberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut S.Nordberg

For en tid tilbake fikk jeg en ny slektning, Oskar Björkander. Dette takket være gode medhjelpere her på forumet.Jeg har fått utfyllende opplysninger om Oskar, men har ikke greid å finne eventuelle etterkommere, og sannsynligheten for at det finnes noen er relativt små. Men jeg gjør et forsøk, og legger inn noen opplysninger om Oskar i tilfelle noen sitter på opplysninger om Oskars eventuelle etterkommere.'Utdrag Rättviks Fodselsbok 1895 nr. 109 f. 14.juni (oäkta) Far: Bernhard Hansen Norberg, arbetare från Undersåker i Jämtlands Län, f. 20/3 70 Mor Anna Lönn i Bäck f. 7/9 1871'Oskar flyttet den 28.september 1910 fra Brunflo Församling til Karlskrona Amiralitetsförsamling, Blekinge Län.Han flyttet til Skeppsholms Församling, Stockholms Stad, den 28.oktober 1913.Den 20.september 1922 flyttet Oskar fra Skeppsholms Församling til Mörsils Församling, og den 21.mars 1923 flyttet han til Gustav Vasa Församling, Stockholms Stad.14.november 1924 skrev han seg inn i Stockholms Sjömannshus, og reiste til sjøs.Han bodde i Markvardsgatan 8 i Johannes Församling i Stockholm fra 13.juli 1927, og ble den 17.september 1927 innlagt ved Söderby Sanatorium i Stockholm med tuberkulose.Oskar døde den 7.juli 1928 ved Söderby Sanatorium, og skal ha blitt begrav den 15.juli 1928 'vid' Söderby Sanatorium. Nærmere opplysninger om eksakt gravsted er ukjent, men interessant å finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.