Gå til innhold
Arkivverket

[#62638] Anna Andreasdatter f. 1862,Hyllestad


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei håper noen kan hjelpe meg her. Anna Andreasdatter f. 23.5-1862, Hyllestad. døpt 29.5-1862, Hyllestad. I 1900 tjenestegjør hun på gården Teige i Hyllestad. Jeg ønsker å vite hvor hun flyttet og hvem hun giftet seg med. Hun fikk ei datter som het Margit,som bodde på Lillehammer med mann og to barn ( gutt og jente). Vet ikke om Anna bodde der. Har notert at Anna muligens giftet seg med en Kvale,men er usikker. Håper på hjelp både når det gjelder Anna og Margit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg legger inn en lenke til gården Teige i Hyllestad der din etterlyste Anna bor i 1900.( Jeg visste ikke hvilket fylke Hyllestad ligger i og det er flere Teigegårder i landet, så da slipper folk å lete andre steder)LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Beklager , det var dåp nr. 49, Forpakter Andreas Gjertsen og hustru Sigrids datter.Dette kan være greit å vite før vi leter etter hennes giftemål.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Sogndal finnes det Kvalegårder der slekta bruker Kvale som etternavn i 1900, mulig herfra en ektemann kom? LenkeVet ikke om det finnes bygdebøker herfra som kan oppklare dette? Ellers må det vel bli å lete i kirkebøker for Hyllaestad etter 1900.Kan lete litt her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Gunn!Takk skal du ha for hjelpen.Det stemmer at Andreas Gjertsen og hustru Sigrid er hennes foreldre. Har prøvd å se etter i kirkebøkene under utflytting og ekteskap uten å funnet noe. Takknemlig for all hjelp.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.