Gå til innhold
Arkivverket

[#62641] Hvad skete med Hans Jacob Hurup f. 24/5 1860 i Kristiansand?


Gjest Kirsten Krogstrup
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Krogstrup

HejJeg søger oplysninger om Hans Jacob Hurup, født 24/5 1860 i Kristiansand.Hans forældre var styrmand Jens Severin Hurup og Marie Amalie Gislesen.Kan det tænkes, at Hans Jacob Hurup blev captain og sejlede ud i verden? Kan det tænkes, at han mødte en dansk pige Emilie Hansine Hermansen fra København, og fik 2 drenge, Finn og Alf Hurup? Mon de blev gift og evt. hvor?Der er døbt 2 drenge i Punta Arenas, Chile, den 7/12 1901, i St. James Anglican Church, hvor forældrene angives at være Emilie Hansine og captain Hans Jacob Hurup. (Google)Har nogen kendskab til Hans Jacob Hurups skæbne?Med venlig hilsen Kirsten Krogstrup 2630 Tåstrup, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Krogstrup

Hej alleFør jeg forsvinder ud i det blå, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad jeg mangler at skrive om, før en eller anden kan svare på min eftersøgning.Problemet er, at Alf Hurup i København, ikke har fortalt så meget om sit liv, udover at han kom på Opfostringhus i Danmark efter sin ankomst fra Chile.Dette tyder på, at hans far og mor ikke mere var sammen.Med venlig hilsen Kirsten Krogstrup 2630 Tåstrup Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel ikke så enkelt å hjelpe her, for som du selv sier må denne personen ha reist ut av landet.Men du har jo foreldra hans, og ft 1865 har du vel og: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f61001&gardpostnr=111&personpostnr=1232#nedre>LenkeSer nå også at du har fått svar her med dåpen hans: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,467989,468108 Så da har du både dåpen hans og familien i 1865.Kanskje du kan prøve å finne ut om hans dødsfall er notert ved en eller annen sjømannskirke: LenkeDet er jo mulig at noen fra Kristiansand har vært borti denne familien.Denne Agnes Hurup er vel muligens en søster, men ikke gift så ingen etterkommere der: LenkeDenne Per Otto Hurup er vel og muligens en bror: Lenke Han har etterkommere ser jeg.Du kan jo prøve om der er noen Hurup i telefonkatalogen i dag, jeg fant kun en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Krogstrup

Hej Kjellaug Robbestad PetitNæ, det er ikke så enkelt.Du skal imidlertid have rigtig mange tak, fordi du gav dig tid til at hjælpe mig videre. Der er nu flere muligheder end før. Jeg vil arbejde videre med de forslag du har givet mig. 1000 tak.Med venlig hilsen Kirsten Krogstrup 2630 Tåstrup Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.