Gå til innhold
Arkivverket

[#62642] Gården Jordal i Nordhordl.- dødsfall 1820 / 1842, vilken kirkebok skal jeg se i?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dette er vel dødsfallet til Johannes Johannessen Borge i Bergen 16.06.1867.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=62&filnamn=1301begr&gardpostnr=23582&merk=23582#ovre>LenkeEndre Olsen og Malene Knudsdatter hadde også en datter Caroline født 27.06.1824.LenkeHun giftet seg i Fana 11.12.1853 med Ole Larssen Fridalen/Hatlestad. I 1865 bor familien i Fridalen og Carolines mor bor sammen med dem 78 år gammel. Dette er altså Malene Knudsdtr. den eldste født 1793.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her er vel dødsfallet til den yngste Malene Knudsdtr.som var gift med Johannes Johannessen. Hun dør i Bergen 20.05.1870, 67 år gammel.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L. Larsen

Til 18: Takk skal du ha, men Rygh er jo velkjent. Skulle ha presisert at det jeg undres på er om noen tror at navnet kan ha ytterligere noen forklaring(er), i tillegg til det som står i det gamle referanseverket. Får nevne at jeg har én mulig (men vil ikke påvirke på forhånd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.