Gå til innhold
Arkivverket

[#62653] Fra Samnanger til Bø i Vesterålen


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

En nevø av en av mine tipper drog fra Samnanger til Bø i Vesterålen. Hans navn var Ole Olsen Haga. Har funnet han gift her med Anna Petronelle Nilsdtr Malnæs (?): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Bø, Ministerialbok nr. 891A05 (1856-1870), Ekteviede 1856, side 163. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2646&idx_id=2646&uid=ny&idx_side=-162>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFaren var Ole Sjurdsen Haga, så det stemmer.I ft 1865 finner jeg dem på Røshagen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant fødselen til Anne Petronelle (n° 16)dersom det kan være til hjelp: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Bø, Ministerialbok nr. 891A03 (1820-1840), Fødte og døpte 1832-1833, side 118-119. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16724&idx_id=16724&uid=ny&idx_side=-61>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Ole kalte seg Ole Martinus Olsen her nord. Han var viden kjent for sine kjempekrefter, det samme gjaldt et par av sønnene. Ole døde i 1876, årstallet for Anna har jeg ikke i farta.Paret hadde sju barn, så vidt jeg kan se: 1) Stina Oline Norum (f. 1855), 2) Kudvig Olai (f. 1857), 3) Bertin Johan (f. 1859), 4) Oluf (f. 1862), 5. Nikolai Laurits (f. 1864), 6) Peder Albert (f. 1866) og 7) Rikard (f. 1869).I hvert fall de tre eldste og den yngste gifta seg, men bare Bertin har særlig med etterkommere i Bø, ifølge bygdebøkene der.Anna Petronella hørte til Norum- og Giæver-slektene i Øksnes. Hun var datterdatter av lensmann Herman Kristian Norum og hans kone Olava Marie Giæver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk for det Johan-:) Det er alltid kjekt å få med slike detaljer.Samnangerfolket var sterke folk og i tillegg til det var farfaren Vossing.Kjenner du til noen som stammer fra dem, har jeg mye om Oles forfedre. Hans mor Brita stammer fra lensmannsslekt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.