Gå til innhold
Arkivverket

[#62654] Birgitte Elisabeth Bredahl, liv-vaskepige hos enkedronningen


Gjest Gudrun Wallengren
 Del

Recommended Posts

Gjest Gudrun Wallengren

I Københavns Stadsarkivs uddrag af skifter fandt jeg følgende:1771, 18. januar. Skifte efter Birgitte Elisabeth Bredahl, liv-vaskepige hos enkedronningen.Seks halvsøskende, 1) Wilhelm Bredahl, kapellan i Frederikshald, 2) Jochum Bredahl, fuldmægtig hos fogeden i Tronheims stift, 3) Jacob Bredahl, fuldmægtig i København, 4) Erich Bredahl, visiteur i København, 5) Anna Margrethe Bredahl, gift med fuldmægtig Spliid hos stiftsamtmanden i Viborg, 6) Dorthea Bredahl i København.Sølv 7 Rdl, resterende pension 3 Rdl. En del regninger m.v. Formue 172 Rdl, gæld 186 Rdl.Er der nogen som kender forældrene til Birgitte Elisabeth Bredahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Iflg. Knut Esmarchs bok 'Familien Bredal' var far til kapellan Wilhelm Bredahl landfiskal i Fredriksborg og Kronborgs amter, Peder Jocumsen Bredal.Det var ikke et svar på ditt spørsmål, men det kan kanskje hjelpe deg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Wallengren

Tak Lars Steinar, jeg vil prøve at søge i Personalhistorisk tidsskrift, måske også i kildemateriale til Helsingør. Det bliver nok svært at finde moderen. Venlig hilsen Gudrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Nå er det jo flere måter å være halvsøsken på...Mor til Wilhelm var iflg. samme kilde Marie Nilsdatter Roskild. Hvis Birgitte var datter av Peder Jocumsen Bredal, kan hennes mot ha vært Ingeborg Farenhusen.Du kan finne ganske mye om Bredal på Simon Ellefsens (danske) hjemmesider www.nose.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Wallengren

Lars Steinar, jeg har ledt på Simon Ellefsens hjemmeside om slægten Bredahl, men synes ikke helt at jeg finder nogle passende personer. Jeg har nu også søgt i personalhistorisk tidsskrift.Måske kan jeg finde Birgitte Elisabeth B´s dødsnotits - og måske dermed ca. alder ved død. Hvis jeg ved nogenlunde hvornår Birgitte Elisabeth B. er født, er det så muligt udfra denne bog om slægten Bredahl, at afgøre hvem der er hendes forældre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.