Gå til innhold
Arkivverket

[#62656] Thomas Svendsen og bygning i Alesund


Gjest Mosken Bergh
 Del

Recommended Posts

Gjest Mosken Bergh

Bror til min oldefar, Thomas Svendsen eide dette huset i Ålesund. Jeg fant fotoet da min mor døde. Noen som vet om denne bygningen fortsatt eksisterer? mvh Mosken,

bilete5593.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Dette er Kipervikgata 7 i Ålesund sentrum, og bygningen eksisterer i dag. Kipervikgata fortsetter til venstre i bildet, og Storgata opp til høyre.Nå er det en Aseco-butikk der.Dete var et artig bilde, morsomt å studere klærne de brukte.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei igjen.Jeg begynner å lure på om jeg har tatt feil når jeg sa at dette er Kipervikgata 7.Det bildet jeg har viser gata og huset fra en annen vinkel, og tårnet stemmer ikke helt. Vet du når dette bildet er tatt? Huset kan jo være forandret på. Det virket så opplagt ved første blikk, men etter å ha sett nærmere på tårnet og taket, så kan jeg ikke være sikker på at opplysningene i innlegg 2 er rette.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei igjen.Jeg var nok litt for rask i går, det var tårnet som gjorde at jeg nå er helt sikker på at opplysningene i innlegg 2 er feil.Den riktige adressen er Keiser Wilhelmsgate 51, som går på fremsiden av huset. Gata opp til høyre er Buholmgata.Skulle nok ha dobbeltsjekket i går, men nå er i alle fall riktig opplysning kommet på plass.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anna-Lisa Nixon

I am looking for living members of my family who lived in Alesund. Their names were Kristian Olsen b. 13 July 1828 married Elise Caroline Ellefsen B. 25 Sept 1839. in Lilliehammer. They moved to Alesund and their family was Hans Oluf Olsen14 August 1858. Mathilde Elisabeth 6 Feb.1861. Johan Christian 27 Sept 1863 Anna 1886. Carl Christian 8 Nov.1868. Marie 7 May 1871. Olefine Nicoline 1 Sept 1873 Johanne Christian 27 May 1877. Freda Caroline 19 Dec1879[myGrandmother]. Tordis Magnethe 29 March 1883. I am keen to find living family. If you recognise any of the above please contact me. I know my Grandmother is buried in Oslo. She married twice, first a Jensen then my English Grandfather John Kemp. Hope to hear from someone soon Annalisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.