Gå til innhold
Arkivverket

[#62663] Bygdebok for Eiken, Kvinesdal


Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen!I et innlegg under temaet 53190 ble det nevnt at bygdebøker for Eiken i Kvinesdal var under arbeid, og at de første bindene kunne ventes ved årsskiftet 2007/2008.Er det noen som vet om disse bøkene nå er utgitt -- og om hvor jeg eventuelt kan få tak i dem?Med vennlig hilsenNils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Jeg har lært litt mer geografi i løpet av dagen, og har nå skjønt at Eiken ligger i nabo-kommunen Hægebostad, ikke i Kvinesdal. Jeg har også fått høre at første bind (av tre bind) kan ventes i løpet av høsten 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Det har blitt ein del forsinka, som så ofte med slike prosjekt. Eg trur første bind omhandlar gardnr. 57-73, gardane i sør og aust, Eftefjell-Grostøl og Nerstøl-Verdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Jeg har lett på nettet etter melding om bygdesoga for Eiken - hjemmesiden til Fædrelandsvennen. Er meldingen kun i papiravisen til Fædrelandsvennen?Fra før står det i Farsunds avis (på nettet). Viser til mitt tema 'Eiken bygdebok, Hægebostad'.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Takk til Oddbjørn for hans forklaring.(innlegg 6).Er det mulig å få skannet reportasjen i Fædrel.v. om utgivelsen av Eiken bygdebok og legge det her?Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Oddbjørn J., mange takk for reportasjen.Teksten var det viktigste. Jeg (og andre) er glad for å kunne lese reportasjen.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Jeg skrev mail til Eiken kommune for å spørre om det var kommet noen ny bind, bind 2.Fikk ikke svar.På internett søkte jeg etter 'Gards- og ættesoge for Eiken' (det rette navnet).Da stod det at bindet skulle komme på nyåret 2010.Finner ikke bindet til salgs i databaser.Er det noen som vet hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Bind 2 har kommet ut; Lenke. Jeg venter på at de skal få boka på biblioteket i Bergen :). Den har vært i bestilling et par måneder nå. Men jeg har sett boka på biblioteket i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

(12) Takk for infoen (hvor det stod når bind 3 regnes å være ferdig).Ser at det ble kunngjort i juni 2010 i avisen. Da skal jeg sende sms til en i sogelaget der og bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

HeiKanskje noen har en god forklaring på hvordan det ble noe vanskelig å få satt på plass innholdet i disse bøkene?Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.