Gå til innhold
Arkivverket

[#62664] NOR: Johan Jørgenson frå Støtt på Helgeland.


Gjest Terje Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Hei I militærrullene for 1833 er det en Johan Jørgensøn på Støtt. Det oppgis at han er født i Trondheim, men alderen stemmer ikke helt med hva du oppgir. I rullene står det at han er 22 år og skal da i såfall være født 1811. Jeg regner som sikkert at det han du er ute etter. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

HeiTakker for innlegget, denne karen har vore eit mysterium.Det einaste eg veit om denne karen er at han er utlagd som far til min tippoldemor på min farmor si side, og at han skal ha kome frå Støtt på Helgeland som det står i kyrkjeboka. Han kan godt vere født 1811 som du seierFinner han ikkje født/gift/død i dette området.Dette med alderen var berre ei gjettning.Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Jeg har ikke undersøkt noe om denne karen. Tok bare en liten titt i innrull.manntallene som jeg holder på å skriver av, og fant han der. Når han kom til Støtt har jeg ikke undersøkt noe om, men du har da noe å lete på.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser at Johan Jørgensen var handelsbetjent da datteren Lisabet Pernelle Maria Lovisa ble døpt 13 juli 1838: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=dp18591838&gardpostnr=27&personpostnr=80&merk=80#ovre>Lenke Fant en Johan Martin Jørgensen,født ca 1811/1812,Trondheim,men vet ikke om det kan være Lisabeth's far : FS: Johan Martin Jørgensen,født omkring 1812,død 4 juni 1878. Gift med Ovedia Pernella Jonsdatter:Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Telling 1865: Her er Johan Martin Jørgensen og Ovedia Pernella Jonsdatter i 1865,Den østlige Rode,gt 39,Bodø.Ser ut til at begge har vært gift før,når man ser på opplysningene på barna.Lenke1875: I 1875 er Johan Martin Jørgensen Sparebankbud. Født 1811,Trondheim: LenkeDenne mannen døde i Bodø,4 juni 1878: LenkeFra kirkeboken. Gift Mand,fhv sygehusøkonom Johan Martin Jørgensen,død 4 juni ,begravet 10 juni 1878,68 år: Lenke På tellingen i 1865 hadde Johan Martin Jørgensen en sønn ved navn Julius August.(fra første ekteskap) Fant dåpen hans.Han var født 23 aug 1849,Bodø.Mora het Anne: LenkeJohan Martin Jørgensen,33, og Anne Andersdatter Berg,28, giftet seg 28 april 1845 i Bodø. Brudgommen er fra Trondheim,og hans far heter Jørgen Jørgensen i Trondheim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ludvig Myrland

Johan Jørgensen er min tippoldefar og Lisabet Pernille Marie Lovise er min oldemor. Jeg er interessert i å få vite mer om deres forfedre. Jeg har endel om deres etterkommere mvh. Ludvig Myrland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Hei,Lisebeth er min tippoldemor, eg er etterkomar av henna yngste son Henrik Odin Ragnvald.Min epost er: tkah@start.noMvh. Terhe Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.