Gå til innhold
Arkivverket

[#62674] Bygdebok for Horg


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Er det noen som har tilgang på bygdebok for Horg, og som kan gjøre et oppslag der for meg?Det gjelder to garder, den ene oppslaget er på Einum, og hva som står der om Arnt J. Einum og hans kone Gunhild Stav.Det andre oppsaget er på en gard som heter Østlygen, og hva som står der om Ole H. Skjefstad (Schjefstad) og hans kone Anne J. Stav/Skjetlein, og en som heter Karl Alf Skjefstad (Schjefstad). Jeg tror han var pleiesønnen til Ole og Anne, men erikke sikker.På forhånd, tusen takk.MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Nå vet jeg ikke eksakt hvilke opplysninger du er ute etter,blir for mye å skrive alt. Har tilfeldigvis bygdebøkene (4 stk)på lån fra biblioteket akkurat nå. Fant gården Einum : Arnt Johnsen Einum g.1.gang med Kari Ingebrigtsdatter Kjelstad, født 1846. Hun døde 1900. Gift 2. gang med Gunhild Stav Leistrand,hun født 1864.Arnt varaordfører 1880-1881. Ordfører 1882-1895 og 1898-1901. Han var stortingsmann 1892-1897. Og lensmann i Horg fra 1901 til han døde i 1915. Gunhild døde i 1932. Har ikke funnet det andre paret enda,må lete litt i disse bøkene,de er ikke så veldig greie å finne fram i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Desverre står det ikke noe vielsessted eller årstall for ekteskap nr.2.Når det gjelder Ole Haagensen Skjefstad fra Leinstrand,står det at han var født 1830 og død 1917. Ble gift med enka Anne Jørgensdatter Stav, f. Skjetlein 1831,død 1907. Bønder på Ystlynge.Barnløse. Det står ikke noen Karl Alf nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Fint at du kunne slå opp dette. Etlite spørsmål til; er det noen bilder av noen a disse personene? Eller av gardene? Står det noe mer som forteller noe om Ole på Østlyngen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.