Gå til innhold
Arkivverket

[#62685] Gift i Amerika


Gjest elisabeth ivem bergman
 Del

Recommended Posts

Gjest elisabeth ivem bergman

Elise Nilsen født på Åsnes-Hedmark 13051891--død i Chicago 24091968-gift med Hugo Meyer (født i Tyskland).Noen som vet noe ??? Mvh.Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth ivem bergman

Kjell Takk for opplysningene! Er mest nysgjerrig på opplysninger ang tid for ekteskap-og om de ble skilt,eller om Hugo døde før Elise Mvh.Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være rett mann:Hugo Meyer f: 16 Nov 1889 død i Mars 1966 Chicago, Cook, Illinois---Det står en obituary i Chicago Tribune den 9 Mar 1966 som nevner navnet Hugo Meyer, men det er noe galt med fila, så jeg kan ikke lese den :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Kolonne 15 i skjema for FT 1930 Chicago - 'Age at first marriage' - viser at Hugo og Elise var hhv 32 og 30 år da de giftet seg, mao ca 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth ivem bergman

Vet du om gravene til de som døde på 1960 tallet i Amerika finnes fortsatt -og om hvordan jeg kan finne hvor de er gravlagt? (selv om de ikke har noen etterkommere der ) Glad for svar Mvh.Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Ja, normalt vil ens grav i USA være 'fredet' i evig tid - ikke som hos oss, hvor det er gjenbruk.Ved å få tak i dødsattest for Hugo Meyer vil du høyst sannsynlig også finne ut hvor han ble kremert/gravlagt. Dødsattesten har en rubrikk 'Cemetary or Crematory - Name' og en tilsvarende for adresse og dato for hendelsen.For å spore mine egne slektninger i Chicago har jeg hatt stor nytte av et par damer i Illinois som utfører 'lookups' og andre tjenester for en rimelig penge.Du kan jo klikke deg inn på www.chicagogenealogy.com eller www.mollx.com og se om dette kan være noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.