Gå til innhold
Arkivverket

[#62690] Tyding av kirkebok - Tune 1736


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes det står Nr.23. Hans Stømsnæsis b. k. Jens d.24. mai.( b.k.= barn kallet)Trodde først det skjedde 21/5 da 24/5 står ved nr.24. Men kanskje det eg. skjedde 24. og at det er derfor det står til slutt. Kanskje presten hadde glemt å skrive det først ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

Hei!HVOR / HVORDAN finner man denne databasen: 'DIS-Østfold: Døypte i Tune prestegjeld 1720-1758' ....... ? Kan ikke se at det er mulig å finne den i Digitalarkivet / Digitalpensjonatet.mvh Egil G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

Men skulle det ikke vært en peker et sted i Digitalarkivet .... ? Nå er jo denne - og kanskje andre - fine kilder, og som det må være nedlagt mye arbeid i, nesten litt 'hemmelig' ....Egil G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

..... eller på siden om Kilderegistrering hos dis.no ? Ser ikke ut som det er noen inngang til f. eks. de kirkebøkene som er registrert og utlagt, der heller.Jeg har jo nærmest tilfeldig funnet noe av dette fine materialet, men etterlyser bedre 'markedsføring'.Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.