Gå til innhold
Arkivverket

[#62697] Hjarthaug - Volda.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har to forskjellige personer som kommer fra gården Hjarthaug i Volda først Steinar Pedersen Indre Åm i Ørsta, skal være født 1717 på Hjarthaug, gift i 1747 med Hilde Jonsdtr. Hovdenakk. Skulle gjerne hatt hans foreldre og mulige søsken. Så har jeg Mette Knutsdtr Hjarthaug som blir gift med Elias Larssen Ose i Ørsta, det er sk. etter henne på gården Brekke i Volda i 1761, kan hende hun er hos sin sønn Knut som skal bo der da. Mette og Elias får barn i 1713, 1714, 1716 tvillinger? Knut og Elias, så har jeg ikke barn før i 1726 da blir Steinar født også, Anne uten nærmere fødeår, der står bare 1773 på henne, alt er tatt fra Ørstingar bok 1, 1600-1900Hvilke bæker må jeg betille for å finne Hjarthaug, Brekke i Volda. Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk.Mvh. Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I Volda Soga band II, under garden Hjorthaug side 71. Knut Steinarson Hjorthaug brukar fra 1666 gm Kirsten Jacobsdatter Bjørkedal. Han død 1704, i skifte 1707 er nemnd disse barna: Anne f 1662 gm Eilev Olsen Bjørdal, Steinar f 1663 gm enke Berte Mortensdatter Folkestad, Ola f 1665 gm enke etter Åmund Bjørnset(Bakke-Ola), Jacob f 1666 gm Brit Andersdatter Brautaset, Peder f 1674 brukar garden, Eli gm Peder Arnesen Steinsvik, Maren gm klokkar Ola Eliassen Klepp, Mette gm Elias Larsen Ose. Sonen Peder brukar fra 1702 gm Ragnhild død 81 år 1754. Barn:Kirsti gm Jon Samundsen Bjørkedal, Lisbet g 1747 m Peder Jetmundsen Lillebotn, Jon f 1712 g 1744 m Anne Jonsdatter Sørheim,Buset, Ingebrigt gm Anne Nilsdatter Storebotn,br. Lillebotn, Steinar f 1717,soldat 1742, g 1747 m Hilde Jonsdatter Hovdenakk, Anne f 1716 gm Ola Jacobsen Reite, Lars f 1720, soldat 1742, Knut f 1722 brukar garden, Marte gm Torbjørn Jonsen Høydalen.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Rune på Alicante tusen tusen takk,langveis fra også, det hjalp kan du tro. Til Arnfinn, boka blir bestilt i dag, takk til dere begge. Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.