Gå til innhold
Arkivverket

[#62704] Hvem var foreldre til Dordi Olsdtr. Flatjord f. 1739 i Jølster


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Dordi Olsdtr. Flatjord f. 1739 i Jølster. Hun er døpt 6. søndag etter påske i 1739. Hennes far var Ole Flatjord og fadderne var Aagote Befring, Jon Lyngstad, Anders Huus, Marete Fladejord og Sygneve Bolseter.En Anders Olsen Flatjord skal være født i Jølster i 1742. Han kan være bror til Dordi.Er det noen med kunnskap om denne familien eller med tilgang til Jølsterbøkene som kan hjelpe meg med hvem foreldrene til Anders og Dordi var? Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei foreldrene til Anders har jeg funnet.De var Ole (jespersen)eller Flatjord født 1715 og Brite Andersen (Befring)født 1719.Begge født i Jølster.På Dordi har jeg ikke funnet noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk for hjelpen!Har også fått hjelp på arkivforum. Skiftet etter Ole Jespersen Flatjord i 1766 bekrefter at han også var far til Dordi.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.