Gå til innhold
Arkivverket

[#62711] jernbanearb. gustav karlsen Blixt sin dtr f. 22.02.1908 hvor?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1765&idx_id=1765&uid=ny&idx_side=-132>LenkeSe konfirmant nr. 20 i Egersund landssogn 1922. Jenny Sofie Konstanse 'Karlsen' Blixt Leidland skal være f. 22.02.1908, og døpt 25.04.1908, men hvor? Ved konf. står fødested oppgitt Sandsvær.Ved ekteskap står fødested oppgitt Heddal, og hennes verge går god for at hun gifter seg ungt (i 1925), hun har også fått off. dispensasjon til dette . Hun hadde verge, vil vel si at hun ikke har vokst opp hos sine foreldre? I Norges Bebyggelse, band om sør rogaland, står det at hun er f. i Kongsberg.Jeg har lett disse stedene etter hennes dåp, for om mulig å finne mer om foreldrene, og event. om når og hvor de var gift.Moern er Inga (Inger) Johanne Olsen, som jeg har et tema om fra før. Har altså nå funnet ut at hun skal være gift et sted med denne Gustav Karlsen Blixt, og har datteren Jenny, dessuten hadde Inger Johanne etter 1900 også datteren Hildegard som jeg ikke vet noe mer om. Før 1900 hadde moern 3 barn med 3 ulike menn, hvorav 2 sønner vokste opp og ble gift.Skulle gjerne også visst hvor moren til Jenny f. 1908 ble av, ser ut som også denne datteren har vokst opp hos fosterforeldre på Leidland, siden hun bor her ved konfirmasjon. Halvbroren er forlover ved hennes ekteskap.Se ekteskap 8 i 1925, Egersund landssoknLenkeSe lysning 14 i 1925, Egersund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Dette var storartet!Vil du sende her eller på email: etendre alfakrøll online.noInger Johanne Olsen hadde altså 3 barn mens hun bodde i Egersund, med 3 ulike fedre. Det er etterkommere i Egersundsdistriktet. Det er for dem jeg gjør dette arbeidet. Alle opplysninger er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har funnet at de bor i Holla, Enerhaugen, som jernbanearbeider/ minerer Gustav Karlsen f. 1869 og Inga Olsdat. gift arbeiderkone f. 1873 (skal være 1871) f. Bergen (Askøy).[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f00819&gardpostnr=306&personpostnr=2442&merk=2442#ovre>LenkeDatteren Gustava Blikst f. i Hollen 10.01.1901, bosted Namløs, faren arbeider. LenkeFant også datteren Anna Marie f. 15.03.1914 og døpt 23.05.1915, i Kongsberg, foreldrene er nevnt men også fosterforeldrene jernbanearb. Gustav A. Gundersen og hustru Augusta., bosted Steglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for tilsendt materiale.Her fant jeg Gustav Johan døpt i 1904, konf. i Hedenstad/ Sandsvær i 1918. Har sendt deg noe jeg hadde funnet, men nå fikk jeg altså svar på denne gustav ogsåLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

PS:Også datteren Nahomi Hildegard f. 1/1-1903 døpes samtidig med Dagny Lorentze, ... så ikke dette med en gang. Hun må vel være død, siden de får en ny Hildegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.