Gå til innhold
Arkivverket

[#62731] Leter fortsatt etter hva som egentlig skjedde med Gulbrand Larsen i Amerika.


Gjest Else Hana Flønes
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Hana Flønes

Jeg har fått god hjelp til å finne Agvald Larsen og Marylyn Margareth Deavers i Amerika. Sender forøvrig brev til Marylyn og datteren idag. Spennende!!Nå håper jeg noen kan hjelpe meg med å finne Gulbrand Leonard Gaustad Larsen. Han er fødd i Tvedestrand 22.6.1892. Har hørt at han druknet i Amerika 5.7.1916. Har også hørt han ble kastet over bord under unionsoppløsningen. Det kan ikke stemme. Han var bare 13 år i 1905. Dødsårstallet stemmer heller ikke.Kan det ha vært noe annet som skjedde i 1916,men at det er blitt forvekslet med unionsoppløsningen??Nevner at foreldrene til Gulbrand var Amalie f. Gaustad og Johan Larsen.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Hei til deg,Oddbjørn!Datoen står i en slektsbok 'Ætten på Gaustad i Romedal' som S.O.F. Omang har skrevet i 1937.Har du funnet noe annet? Det kan jo stå feil i heftet.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Nei, jeg har ikke funnet noe annet - men jeg tenkte at en såpass presis dato neppe var tatt ut av luften. Står det ingenting i slektsboken om hvor Gulbrand døde, bortsett fra at det var i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Det står bare født og død. Ikke hvor. Kusina til min far sier Gulbrand druknet i Amerika. Det er fetteren som sier Gulbrand ble kastet overbord fra en båt.Han har hørt det, sier han. Jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.