Gå til innhold
Arkivverket

[#62732] Etterkommere etter Bernt Ulrik August Müller og Anne Karine Hermansen


Gjest Per Aase Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Per Aase Andresen, Solveien 5b, 5161 LAKSEVÅG, 15.9.2008 19:52 (1) Bernt Ulrik August Müller(1837 - 1898), giftet seg med sin kone nr 2 rundt 1886/87. Han var da skilt fra sin første kone Amalie Skram. Hans kone nr 2 heter Anne Karine (1862 - 18919 og født Hermandsen. De fikk bl. annet en sønn Einar ihht 'Døpte i Bergen 1816 -1894'. Mitt spørsmål blir da: 1. Hvem var foreldre til Anne Karina? 2. Fikk de flere barn enn Einar? 3. Hvem er etterkommerne etter Anne Karine? takknemmelig for svar.mvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ja, det trodde jeg også helt til jeg så FT 1891. Jeg lurer på om den Anne Karine (2) som er f. i Bergen i 1866 er den samme som giftet seg med styrmann Ole Johan Hermansen i 1889. Hennes far het Ole Karlsen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Har du prøvd ei bok som heter 'Christiania-familien Müler gjennom 10 generasjoner'. Den er utgitt i Drammen i 1986, og er skrevet av blant annet Carl Wilhelm Mûller, Ulrikke S.Müller og Morten Mûller. Den omhandler den slekten Müller som Bernt Ulrik August tilhører.MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.