Gå til innhold
Arkivverket

[#62733] Jessy Severine Magdalene Jensen til Usa i 1919. Hvor ble hun av?


Gjest Grethe Dalsegg
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Dalsegg

HeiPrøver å finne oldemoren min som reiste til Amerika. Jessy ble født den 9.mars i 1897 Øre, Møre g Romsdal av foreldre Julie Løennechen og Johan Jørgen Jensen Håbakken, disse var ikke gift.Dette har jeg funnet ut om henne:-Hun reiste fra Kristiania, Akershus med skipet 'Stavangerfjord' og ankom Amerika den 26.aug.1919 hun jobbet ombord på skipet.-Hun skrev hjem til sin mor siste gang i 1928, der hun skriver at hun bodde i Brooklyn, New York og hadde barna John og Jenny.-Ved tidligere innlegg nr:29029 fikk jeg hjelp av Solveig som hadde funnet en kandidat i 1930-tellingen i Brooklyn: Cencus 1930 Brooklyn Williams William Head 36 year first marr. at 25 year Født av norske foreldre Immgr.år: 1914Williams Jessie, Wife 33 år first marr.at 22 year Født av norske foreldre Immgr.year 1918(?)Williams Jennie Daugther 10 year født i New YorkWilliams John Son 8 year Født i New YorkDette er det nærmeste jeg har kommet for å finne min oldemor, håper at det er noen der ute som kan hjelpe meg videre for å løse denne gåten.relaterte debattlenker: 29029 37898Hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

Hei Knut og GretheMye tyder på at hun forandret litt på fornavnet sitt da hun ankom Amerika, til Jessie, men som du sikkert ser skrives navnet på Ellis Island Jessey, mens hennes fødenavn er Jessy, Da hun bodde i Trondheim hos sin mor og stefar ble det brukt navnet Gjessy. Etternavnet hennes er brukt på flere måter også, født Jensen, skrevet også som Jenssen.Hvis den kandidaten som er beskrevet ovenfor stemmer, tyder mye på at Jessy giftet seg rett etter hun ankom Amerika, siden datteren er født rundt 1920, men foresten dette med giftemål har hun ikke at for vane mens hun bodde i Norge og fikk 3 barn med 3 forskjellige fedre..Hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Grethe Dalsegg

Hei prøver å legg temaet litt opp i dagslys igjen, håper det er noen der ute som har bedre kunnskap og tilgang på matriale fra Amerika for å finne henne igjen.Hilsen Grethe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.