Gå til innhold
Arkivverket

[#62764] Søren Ingebrigtsen og Inger Christine Monsdatter, Kleven, Alstadhaug


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Jeg trenger hjelp til og finne parret i FT1801.Det jeg hvet er at di fikk barna Mathias i 1807, Berith Martha 1810 og Anders i 1815.Søren dør 21/2/1848, Kleven, oppgitt alder 75 år, ergo f ca 1773. Inger Chr. dør 24/3/1853, Kleven, oppgitt alder 85 år, f ca 1768.Har ikke funnet vielsen til parret så jeg hvet ikke om de er fra Alstadhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan dette være din Søren i 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f11824&gardpostnr=185&personpostnr=3075#nedre>LenkeSamme sted er det og en ugift Inger Monsdtr: LenkeSøren over ble døpt i 1776 (høgre side) foreldre Ingebrict Sørensen og Ranni Andersdtr: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A06 (1753-1778), Kronologisk liste 1776, side 398-399. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Inger Chirstina Mogensdtr ble født i Alstadhaug i 1771: Far Mogens Hansøn(3. handling, venstre side): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Alstahaug i Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A05 /1 (1737-1804), Kronologisk liste 1771, side 60-61. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Takk Kjellaug, du har vært iherdig i å finne fram til meg ser jeg :)I inl.nr 2 har du lagt linken til en Søren med foreldre Ingebrigt Sørensen og Ranni Andersdtr. Jeg går utifra at dette ikke er rette Søren Ingebrigtsen da jeg kun finner den Søren med foreldre Ingebrigt Larsen og Karen Bendigtsdatter i FT1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er ikke godt å si hvilken Søren det er ettersom farsnavnet ikke stod i kirkeboken da de gifta seg, men kanskje du kan finne ut mer ved å sjekke fadderne til barna deres. Det er jo ikke sikkert at det er noen av dem, alt vi vet er at han kom fra Vefsen. Er ikke sikker på om det står Moesøen eller Molsøen på han da det ble lyst for dem. Det er jo mye som tyder på at den rette er i ft 1801 da, i så tilfelle skulle han være født 1777 /- 2 år.Inger Chirstina kom fra Stokka, så det er ihvertfall rett person.Du får pløye igjennom kirkebøkene rundt om det du kan tenke deg som dåpsår og se om der finnes en annen. Det kan jo og tenkes at han var et annet sted enn i Vefsen i ft 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har du den Ingebrigt som er i ft 1801 (høgre side litt under midten): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A06 (1753-1778), Kronologisk liste 1776, side 396-397. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16541&idx_id=16541&uid=ny&idx_side=-196>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, jeg vil og tro at det er det som står der.Så kan vi vel gå ut ifra at det er nummer to som er den rette, siden han var den eneste vi fant i ft 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Klaus Johnsen

Marita, dersom du ønsker nærmere opplysninger om familien til Søren Ingebrigtsen fra Aufles, Vefsn, og Inger Christine Monsdatter fra Stokka, Alstahaug, kan du sende mail til meg - klausj(krøll)online.Mvh Klaus Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.