Gå til innhold
Arkivverket

[#62768] Andreas Ellingsen Mork, f. 1836.


Gjest Alf Mork
 Del

Recommended Posts

Hei Søker opplysninger om Andreas Ellingsen Mork f.28 mai 1836 Hjelset,Bolsøy.Andreas reiste til Ålesund i 1857,-20 år gammel.Der slutter alle spor. Håper på hjelp! Hilsen Alf Mork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner han ikke blant innflyttere til Ålesund 1855-1863: LenkeDu er sikker på at han drog dit?Kanskje han emigrerte? Finner ingen ved det navnet i globalsøk heller, verken med Ellingsen eller Mork som etternavn - eller begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Alf Mork

Lenken her var også feil,men den ledet meg til F.T. 1900 i Ålesund hvor Andreas Mork er nevt,men med feilt fødsels år(1874)? Så fremdeles er det en gåte:Er K.B.fra Bolsøy feil eller F.T.1900 i Ålesund.Når tid og hvor døde Andreas. M.v.h Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Kan ikke hjelpe deg med spørsmålene. Men jeg skjønner ikke hvorfor lenken ble helt feil. Den mulige kandidaten var nr 1619 i 1865 tellingen for ålesund. Prøver derfor å legge inn den mulige på nytt. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Og en datter,Karen Malena ble født i 1859,Bud:LenkeSer at sønnen Nicolai er med på tellingen(innlegg 8),men datteren Karen Malene er der ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Bare så irriterende at vi ikke kommer inn på kirkebøkene i kveld. Kunne jo sjekket opp den Andreas Mork som var født i 1874 ( innlegg 7),om det eventuelt kunne være sønn til Andreas Ellingsen Mork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Mener jeg sjekka opp han i 1874 før en dag,uten å finne noen sammenheng med Andreas Ellingsen Mork. Men nå ble jeg usikker,kirkebøkene hadde vært god å ha nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Har prøvd å tråle basene for Ålesund(Digitalarkivet),men finner ikke et eneste spor etter Anders Ellingsen Mork.Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Mork

Hei dere alleFørst inn på rett spor,det er som dere ser av innlegg no 1:Det er ANDREAS ELLINGSEN MORK f.1836 jeg søker!!!Jeg har funnet ut at han er f.28.mai 1836 og dåp 12 juni 1836,i følge K.B.Bolsøy 1817-1843.side 150 no.8 Far:Elling Eriksen Mork og mor: Malene Sivertsdatter.Han flyttet til Ålesund 4 nov 1857!! I følge K.B.Bolsøy 1818-1868.Side 560 no.4. Det er rykte om at han døde SOM FØLGE AV; Ålesundbrannen ???? (lungebetenelse e. l.)Håper fremdeles på hjelp!!M.v.h.Alf Peder Mork

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Den Andreas Mork som er nevnt tidligere her, blei født i Bolsø 15.aug 1874. Faren sitt etternavn tyder jeg til Ellingsen, men greier ikke se hva fornavnet er. Kan det være en sammenheng her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg leser farens navn som Sivert, og det er nok bror til Andreas.Sivert sin dåp Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy i Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A03 (1817-1843), Fødte og døpte 1832, side 112-113Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang innlegg 19 og 20.Det er nok ikke sønn av Andreas Ellingsen Mork . Det er sønnen til Sivert Ellingsen Mork. Konfirmasjonen i 1889 viser det: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er Sivert Ellingsen Mork og Kristine Pedersdatters første barn, foreldrene gift i 1863: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy i Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A04 (1843-1869), Fødte og døpte 1865, side 210-211. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2271&idx_id=2271&uid=ny&idx_side=-110>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det er tidligere lagt inn lenke til Andreas Ekren f i Bolsø 1836.Ved å gå gjennom KB for Bolsø i 1836 finner jeg bare en Andreas døpt, Andreas Ellingsen Mork. Så et navneskifte kan kanskje væremulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er kanskje Andreas Ekren i 1875 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=47&filnamn=f71501&gardpostnr=294&personpostnr=4518&merk=4518#ovre>LenkeHer er giftermålet, og han heter Andreas Pedersen Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Borgund, Ministerialbok nr. 528A09 (1858-1864), Ekteviede 1864, side 160. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.