Gå til innhold
Arkivverket

[#62779] Kan ikke finne.


Gjest inger f.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest inger f.Kristiansen

Jeg søker etter Martin Emil Jensen født ca 1865.Han kan være født i Fredrikstad.Gift med Hilda Marie?.Bodde i Horten rundt 1907,da datter Dagmar ble født.Fint om noen kunne hjelpe meg der ute.Jeg takker på forhånd.Da jeg har prøvd alt.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er at Martin Emil Jensen f. ca. 1865 i Fredrikstad før 1900 ble gift Hilda Marie. Paret fikk barn før 1900 og også en datter Dagmar f. i Horten omkring 1907.Er det korrekt oppfattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Inger,På DIS-Norge's web side (Gravminner i Norge), fant jeg dette i Horten:Martin Emil (ID 1819334): født 5te nov. 1870; døde 27de okt. 1955. Hilda Marie (ID 1819305: født i 1868; døde i 1932 (ingen datoer er oppgitt).Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Jeg er ikke sikker på hvor han er født.Hun skal være finsk heller svensk.Men de har sikkert giftet seg føre 1900,da de fikk et bare før den tid. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære sambygding!Kan du vææææære så snill å fortelle alt du vet? Det er så mye lettere å hjelpe deg da.Vet du f. eks noe mer om Dagmar?Ble Dagmar senere gift?Hvor bodde Dagmar som voksen?Er du sikker på at Dagmar ble født i Horten?Vet du sikkert at Dagmatr ble født i 1907?Vet du noe om Dagmars eldre eller yngre søsken? Var det gutter? Jenter? Navn?Vet du noe om yrker til Dagmars foreldre?Alle opplysninger er viktig i en slik leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagmar Marie er født i Horten 22. sept 1907. Foreldrene er Ingeniørtømmermann Martin Jensen og hustru Hilda f. Karlsen - De bor i Borregaten i Horten. Han sies å være f. 1870, hun sies å være født 1875. De er medlemmer at 'Kristi Menighet' og Dagmar er derfor ført i dissenterlistene i kirkeboka.Horten, Ministerialbok nr. 6 (1905-1912), Fødte barn av dissentere 1905-1907, side 165. Lenke-------På DIS-Norges gravminner finner jegID - 708108 - Dagmar Marie Haugen f: 2209 - 1907 d: 0205 - 1993b: 0406 - 1993 på Gamle Aker kirkegård Oslo-----Vet ikke om det er samme person som blir grvalgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

En RASK gjennomgang viser at: Dagmar er ikke ført som født/døpt i Horten 1903-1912 ELLER konfirmert 1914-1927. Som Jon skriver:De KAN jo ha bodd andre steder underveis - f.eks. i Borre! Det gamle materialet fra Folkeregisteret er muligens tigjengelig på spesifiserte spørsmål (Martin Emil død 1955). Er du etterkommer/slektning :Prøv prestekontoret i Horten eventuelt Statsarkivet på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 nov 1899 fødes Dagmars eldre søster Martha Augusta i Horten.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Horten, Ministerialbok nr. 5 (1896-1904), Fødte barn av dissentere 1899, side 163. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi Elisabeth f. 25. juli 1903:Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Horten, Ministerialbok nr. 5 (1896-1904), Fødte barn av dissentere 1901-1903, side 165. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fant vielsen!Martin Emil er f. 1870 i Vestby.Hilda Marie er f. 1875 i Kotka i Finland.Hilda er ikke usannsynlig av norsk slekt. Svært mange fra Fredrikstad dro til Kotka i Finland, men mange kom tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Jeg kjente Dagmar ,hun ble gift å bodde mange år i Oslo. Jeg klarer ikke å lese meg til vielsen til hennes foreldrer.Står det noe om hvor dem kommer fra. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Dere jobber så raskt her må vi ha tonga rett i munn.Du er nok innepå noe der at Hilda kan ha norsk slekt.For Dagmar trodde faren kom fra Fredrikstad.Er det noe mere å finne om disse to .Jeg vet at det var seks barn med Dagmar. Hun ble gift Haugen. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Dere jobber så raskt her må vi ha tonga rett i munn.Du er nok innepå noe der at Hilda kan ha norsk slekt.For Dagmar trodde faren kom fra Fredrikstad.Er det noe mere å finne om disse to .Jeg vet at det var seks barn med Dagmar. Hun ble gift Haugen. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Kan de ha vært i Finland ,kanskje Martha ble født der? Jeg ser ikke helt hva det står på dopen til Martin,kan jeg få litt hjelp om hvor foreldrene kommer fra. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et par av Dagmars søsken på DIS: 1822601 Martha Augusta Denstad født 12/11-1899. Død 3/1-1992. Begravet i Horten sammen med 1822600 Baard Denstad født 9/6-1891. Død 24/9-1976.--------------1819340 Randi Jensen f. 25/7-1903. Død 18/12-1978. Gravlagt med foreldrene i Horten. Døde sannsynligvis ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.