Gå til innhold
Arkivverket

[#62784] Sivert Larsen f 1846 i Meråker


Gjest Björn Kämpe
 Del

Recommended Posts

Gjest Björn Kämpe

Hej! Sivert Larsen uppges när han bosätter sig i Rödön, Jämtland vara född 1846 (20/9) i Meråker. Någon som kan säga mig vilka hans föräldrar är och var de var bosatta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Finner en konfirmant ved navn Sivert Larsen. Denne Sivert Larsen er født 26 /9-46,ikke 20/9-46.Foreldre til Sivert er Lars Torgersen og Berit Hemmingsdatter:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6620&idx_id=6620&uid=ny&idx_side=-54>Lenke 1865,på Arntaasan i Meråker.Sivert er tjenestedreng hos Ole Hemmingsen : Lenke Kan det være samme Sivert Larsen,19 1/2 år, som 29 okt 1866 drar til Sverige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gården Arntaasen i Meråker i 1865. Beret Hemmingsdatter er enke : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f61711&gardpostnr=110#nedre>LenkeDåpen til sønnen Torger på tellingen:FS: Torger,døpt 6 juni 1858 Lenke 2DTrondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Torger,født 12 april,døpt 6 juni 1858. Lars Torgersen Merakergjerdet og hustru Beret Hemmingsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan det være han du finner her i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f61711&gardpostnr=110&personpostnr=806#nedre>LenkeFant en Sivert Larsen her (#239), men han er født 26/9-1846: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Stjørdal/Nedre Stjørdal (Værnes), Ministerialbok nr. 709A14 (1845-1858), Fødte og døpte 1846, side 27. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Faren her er Lars Torgersen Aspaas.Har du funnet om han giftet seg i Sverige? I såfall står vel muligens hans fars navn?Men nå er jeg ikke sikker på at dette er rett kirkebok heller for det var ingen for Øvre Stjørdal for dette tidsrommet.Men jeg ser at kirkesognet ble først oppdelt i 1849: 'Ved kgl. res. 28.7.1849 ble Stjørdal prestegjeld delt, og Øvre Stjørdal prestegjeld kom til å bestå av hovedsoknet Hegra og annekset Meråker.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her var Ann-Mary ute før meg-:) Jeg holdt på å sjekke utflyttingslistene for å se om jeg fant han der, men ser vi har funnet samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Fra Stjørdalsboka, Meråker herred, bind VI, del II, s. 205 under Aspåshaug:Lars Torgeirsen Aspåshaug, f. 1806, død 1/6-1865. Siste beboer på Aspåshaug. Senere på Merakerås, gn.nr. 20-8. Gift 24/3-1832 med Berit Hemmingsdatter Rønning, f. 14/9-1811, død 14/3-1900. Se Merakerås.Bind IV, del II dekker ikke Merakerås. fint hvis noen har boka som dekker Merakerås og kan se på etterkommere til Lars Torgeirsen og Berit Hemmingsdatter.Lars Torgeirsens foreldre er Torgeir Svendsen Aspåshaug, d(øpt) 4/7-1777. Ved folketellinga 1801 bruker på Aspåshaug. gift m. Marit Larsdatter Hegnes (Hullet), f. 1775, død 28/11-1850. Barn: Svend Torgeirsen. Utfl. til Sverige. Marit, f. 1804, g. m. Rollaug J. Stormo, (se gr.nr. 33-6). lars - neste bruker. Marit, f. 1811, g. m. J. P. Gudå, (gr.nr. 4).Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.