Gå til innhold
Arkivverket

[#62785] Hvor ble Ivar Johnsen Kvitli, født i 1860?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har funnet en Ivar Johnsen Kvitli død 12.3.1937, begravet i Høyland, Sandnes, Rogaland den 20.3.1937. Hvor var han født?Jeg trodde at 'Kvitli' var på Voss eller deromkring, men jeg klarer ikke å finne han. Er navnet Kvitli på andre kanter av Norge?Jeg er fortsatt takkenemmelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha for det, Else B. Rustad!Det stemmer jo med datoer så det er godt mulig at det er rette person. 'Min' Iver ble gift i Stavanger med Marie Johanna Gustavsdatter, f. 1.7.1896 i Rødøy og døde på Sola, Rogaland i 1972. Nå har jeg i alle fall fått noe som kan hjelpe meg med å finne ut i hvilken kirke de ble gift. De fikk 3 barn.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Nå ble jeg litt nysgjerrig! Var det virkelig 36 års aldersforskjell på ektefellene Iver og Marie Johanna?? (Hvis Iver var født i 1860 og Marie J. i 1896)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det vet jeg ikke, men jeg finner at Iver Johnsen ble gift i Bjerkreim i 1884, men i 1900 er han enkemann. Det kan derfor være han, men han hadde jo flere barn. Derfor blir er jeg usikker. 'Min' Iver ble iflg. de opplysninger jeg har gift i Stavanger med Marie Johanne Gustavsdatter som fødte 3 barn.Kanskje og kanskje ikke er det feil Iver??? Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Kvitlen er en nedlagt fjellgård i Bjerkreim kommune,(innfor Ørsdalen) De som bodde der brukte Kvitli som etternavn.Du vil finne opplysninger i ei av Bjerkeims bøkene.Her finn du Iver i 1865 Lenkemvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Tusen takk skal du ha Anne Bjørlo Fiskå!Nå er spørsmålet om vi kan finne giftermålet til Iver og Marie. Alt jeg vet er at de giftet seg i Stvanger og at de hadde tre barn. Der er mange kirker i Stvanger. Jeg har søkt i Hetland og St. Petri, men har ikke funnet dem. Kanskje står der noe i Bjerkreimboka om dette ekteskapet?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det stemmer nok for så vidt, men i Sola kommune kunne de ikke hjelpe. Derfor måtte jeg lage et konkret spørsmål som gjelder Ivar. For når det gjelder Marie så har jeg alt bortsett fra mannen Ivar og de tre barna som de skulle ha.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hennes dødsfall har jeg funnet for lengst! Marie døde 4.5.1972 på Sola, begravet 8.5.1972 på Sola. Jeg har dødsannonsen i Stavanger for Marie sin mor 11.4.1950 og der står Marie, født Strømsvik og Ivar Johnsen. Jeg kan også nevne at Maria sin søster, Mathilde og Enok Lund som da bodde i USA, men flyttet til Tanager en kort periode før de flyttet nordover. Marie bodde også da i Tanager. Hvor denne Enok Lund kom fra vet jeg ikke, men hans foreldre Kristina og Jan Lund bodde i USA.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå har jeg mottatt dødsannonsen fra Stavanger Aftenblad for Marie Johanna Johnsen, men det ble en skuffelse.Det eneste navnet som står 'På Vegne av familien: Inga Strømsvik.' Altså ingen mann eller barn nevnt, bare yngste søsteren, Inga Strømsvik.Kan det tenkes at en fullstendig annonse sto i avisen '1.mai' eller 'Rogalands avis'?Er der noen som vet?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.